Boost hos TDC
Fra : Per

Dato : 17-02-03 14:32

Da CC i sin tid annoncerede ADSL boost, sagde TDC at de var på vej med det
også. Endda med 8Mbit.
Siden har man ikke hørt noget til det. Altså blot en blank løgn for at holde
på kunderne :/

Jeg savner faktisk funktionen efter skift til TDC.

Fra : Jesper Lundorf Thusg~

Dato : 17-02-03 17:10

Jeg boostede min linie, for en måned.
Ringede til kundeservice og snakkede med dem.
Det kostede ikke noget at ændre op eller ned, men det kostede selvfølgelig
lidt ekstra den måned jeg kørte 512/512.

Jeg ved at det er muligt at gøre det, det er bare ikke så let som ved CC.
Jeg boostede for en måned, men som jeg forstod det kunne man også gøre det
for kortere tid.

Fra : Martin Krogh Pederse~

Dato : 17-02-03 21:27

"Per" <pzk@crayon.dk> skrev i en meddelelse
> Da CC i sin tid annoncerede ADSL boost, sagde TDC at de var på vej med det
> også. Endda med 8Mbit.

Hvor har du set/hørt det?

> Siden har man ikke hørt noget til det. Altså blot en blank løgn for at
holde
> på kunderne :/

Vil stadig gerne vide hvor du har det fra...

> Jeg savner faktisk funktionen efter skift til TDC.

Det er muligt at booste sin ADSL forbindelse hos TDC (alt afhængig af
hvilken løsning du har), det kræver blot at man ringer ind til kunderservice
og beder dem om at sætte hastigheden op, når den skal ned igen gør du det
samme. I langt de fleste tilfælde vil det være muligt at få lavet ændringen
med ca. 30 minutters varsel.

Med venlig hilsen
Martin Krogh Pedersen

Fra : Rune Manscher

Dato : 17-02-03 23:15

"Martin Krogh Pedersen" <mkrp@tdcadsl.dk> wrote in message

> "Per" <pzk@crayon.dk> skrev i en meddelelse
>
> Hvor har du set/hørt det?

At de ville komme med boost blev offentliggjort i en pressemeddelelse. Det med
de 8 mbit har jeg dog aldrig hørt - men de kunne selvfølgelig have haft planer
om at ville sætte hastigheden op generelt for adsl (dvs. anbefale Telestyrelsen
at ændre reglerne).

> holde
>
> Vil stadig gerne vide hvor du har det fra...

Jeg er nu enig med Per. Det er ret utroligt, at de ikke på over 1½ år har fået
det indført, især når man tager i betragtning hvor hurtige Cybercity var til at
implementere det. Hvis de ikke kan tilbyde tjenesten (eller ikke vil), så skal
de ikke offentliggøre planer om det.

> [...]
> samme. I langt de fleste tilfælde vil det være muligt at få lavet ændringen

Det kommer vist an på hvem du får fat i, og hvilken dag du ringer. Et par af
mine bekendte har i hvert fald - uafhængigt af hinanden - fået at vide, at 'ham
der kan gøre det ikke er der i dag', og 'det kan vi kun gøre i hverdagene mellem
9 og 17'...

*Rune

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 18-02-03 00:49

Martin Krogh Pedersen skrev:

> [...]
>og beder dem om at sætte hastigheden op, når den skal ned igen gør du det

De gange jeg har forhørt mig, der har svaret været - at når man ønsker
at sætte hastigheden ned igen - så skal man op med pengepungen. Det
koster ingenting at sætte hastigheden op. Denne form (hvis man stadig
gør sådan) kan vidst ikke kaldes "rigtig" boost.

Og ja - det er synd og skam, at de ikke har fået sat et system op
endnu, så kunderne kan gøre det uden selv.

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - låsesmeden til din mobiltelefon

Nu også unlocking/opdatering af Nokia 6100, 6610, 7210 m.fl.

Fra : Sune

Dato : 18-02-03 01:15

On Tue, 18 Feb 2003 00:49:27 +0100, Lasse Hedegaard <laxxe@nospam.dk>
wrote:

>Og ja - det er synd og skam, at de ikke har fået sat et system op
>endnu, så kunderne kan gøre det uden selv.

De kan sikkert ikke finde ud af det.

Lidt ligesom at de heller ikke kan finde ud af at drive en newsserver.
Men det er jo en HEEEEEELT anden diskussion!
Muahaha!

/Sune

Fra : Jesper Lundorf Thusg~

Dato : 18-02-03 17:30

Jeg ser ikke noget problem i at skulle ringe til dem.

Jeg har desuden ikke skullet betale for at blive boosted, eller degraderet
igen!

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 18-02-03 18:02

Jesper Lundorf Thusgaard skrev:

>Jeg ser ikke noget problem i at skulle ringe til dem.

Det er helt sikkert, at der ville være flere der brugte servicen, hvis
man kunne gøre det via www. Og det er da en fordel at give kunden så
mange muligheder som muligt, i stedet for at skulle bruge/spærre
supporternes tid.

Desuden har jeg ikke set, at de officielt tilbyder det - det gør nok
også, at det er begrænset hvor mange der bruger det.

>Jeg har desuden ikke skullet betale for at blive boosted, eller degraderet
>igen!

Hvordan har din regning set ud - du har betalt ekstra i en enkelt dag
eller så'n?

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 18-02-03 09:32

"Martin Krogh Pedersen" <mkrp@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Hvor har du set/hørt det?

Det var i ComputerWorld for nogle år siden.

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Kasper Mejlgaard

Dato : 18-02-03 11:48

It seems Martin Højriis Kristensen wrote:
> Det var i ComputerWorld for nogle år siden.

Helt præcist d. 13. Juni 2001, jvf:
http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=11013

Artiklen bliver bestemt ikke mindre morsom efterhånden som tiden går sin
gang...

Fra : Per

Dato : 19-02-03 09:19

> Hvor har du set/hørt det?

TDC´s markedsdirektør Martin Lippert afslører til Computerworld Online, at
selskabet efter sommerferien lancerer et pilotprojekt, hvor kunderne kan
variere båndbredden, der bestemmer, hvor hurtigt indhold kan hentes på
nettet. Med få minutters forsinkelse kan brugeren skrue op eller ned for sin
bredbåndsforbindelsen efter behov. Det bliver muligt at få op til 8 Mbit/s.
http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=11013

Fra : Bjarne Nygaard

Dato : 27-02-03 22:29

> [...]
>
> Hvor har du set/hørt det?

> holde
>
> Vil stadig gerne vide hvor du har det fra...

At annoncere et produkt som overtrumpfer en konkurrents produkt (som faktisk
virker) er en gammel metode for monopolister.
Microsoft har brugt metoden over masser af produkter fra typisk små
konkurrenter.
Det bruges over produkter som man ikke gider selv at lave og som kunne
genere
egne produkter.

mvh
Bjarne

Fra : Per

Dato : 20-02-03 08:42

> [...]
holde
> på kunderne :/
>
> Jeg savner faktisk funktionen efter skift til TDC.

Ringede til kundeservice ved 19-tiden. Der er ikke gebyrer på op- og
nedgradering af forbindelsen. Det tager dog et par dage at sætte i værk.

Fra : Jesper Lundorf Thusg~

Dato : 20-02-03 16:22

Da jeg boostede min virkede det dagen efter
Da jeg bremsede op igen tog det dog en uge!!!

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 20-02-03 16:53

Jesper Lundorf Thusgaard skrev:

>Da jeg boostede min virkede det dagen efter
>Da jeg bremsede op igen tog det dog en uge!!!

Hvor meget betalte du for - og hvordan ser regningen ud?

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Jesper Lundorf Thusg~

Dato : 20-02-03 18:48

Jeg betalte per dag!
De skriver datoen på for Boost (derfra foregår det til højere pris) og
datoen for ændring til normal hastighed (tilbage til normal pris)
Let og overskueligt.

Jeg betalte for (vil jeg tro, har ikke regnet efter) Dage * 512/512pris /
30.
Prøv det, det er ikke voldsomt dyrt!

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 20-02-03 19:25

> [...]

>De skriver datoen på for Boost (derfra foregår det til højere pris) og
>datoen for ændring til normal hastighed (tilbage til normal pris)

Det lyder sådan...

>Jeg betalte for (vil jeg tro, har ikke regnet efter) Dage * 512/512pris /
>30. Prøv det, det er ikke voldsomt dyrt!

Jeg har ikke været klar over, at det er blevet muligt (uden at betale
et par hundrede for at sætte hastigheden ned igen), så jeg vil
overveje det når jeg engang kunne få brug for det.

Venligst,
Lasse Hedegaard