Strømforbrug for router og adsl-modem
Fra : No1

Dato : 16-02-03 15:27

Jeg har en Speedstream router og Ericsson ADSL modem fra en TDC pro@ccess
løsning kørende døgnet rundt.

Hvor mange Watt bruger de? Er der nogen der har målt det? Evt. med nogle
andre mærker router/modem?

Jeg ved man kan få en måler fra sit elselskab, men hvis der er nogen der har
målt det, sparer jeg besværet. Jeg skal vide hvor meget strøm det mindst
koster mig at have det kørende.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 16-02-03 19:01

"No1" <cccccccccc@nonexisting.doooooomain.com> wrote in message
> Jeg har en Speedstream router og Ericsson ADSL modem fra en TDC pro@ccess
> løsning kørende døgnet rundt.

okay

> Hvor mange Watt bruger de? Er der nogen der har målt det? Evt. med nogle
> andre mærker router/modem?

Det står som regl på udstyret hvor meget de bruger!

Jeg mener de bruger omkring 10Watt hver.. Så omkring 20Watt for de 2 ting

> Jeg ved man kan få en måler fra sit elselskab, men hvis der er nogen der
har
> målt det, sparer jeg besværet. Jeg skal vide hvor meget strøm det mindst
> koster mig at have det kørende.

hvis vi siger de bruger 20W,

Så vil de bruger omkring 175 Kw/h om året

Fra : GiWeo

Dato : 16-02-03 19:13

Hejsa

Hvis du nu løster tingene ned fra væggen eller hvor de nu
hænger/ligger så står det faktisk på bagsiden...

Lars Engelhardt - Hillerød - Denmark - engelhardt@os.dk
Masser af Links Politiscanner og PMR-446 walkie på
http://www.lars-engelhardt.dk
Lad os snakke på MSN: giweo@hotmail.com
ICQ: 4835755

Fra : No1

Dato : 16-02-03 22:53

> Hvis du nu løster tingene ned fra væggen eller hvor de nu
> hænger/ligger så står det faktisk på bagsiden...

Ja, det ved jeg, men hvor præcist er det? ADSL modem'et har fx en ekstern
strømadapter, der bliver varm. Er den varme inkluderet i det der står på
apparatet? Er det tal der står gennemsnits eller max forbrug?

Min computer har fx en 300W strømforsyning, men den bruger ikke 300W. Men
det kan godt være at det er et meget præcist gennemsnits tal der står på
ADSL udstyret, jeg vil bare gerne have et tal der ikke er 50% eller 200% af
det rent faktiske forbrug

Fra : Niels Dybdahl

Dato : 18-02-03 20:51

> Ja, det ved jeg, men hvor præcist er det? ADSL modem'et har fx en ekstern
> strømadapter, der bliver varm. Er den varme inkluderet i det der står på
> apparatet? Er det tal der står gennemsnits eller max forbrug?

Tallet på apparatet er max forbrug. Tabet i strømforsyningen kan være
betragteligt, så en måling er nødvendig. Bemærk at angivelser i VA
(VoltAmpere) ikke er det samme som W.

Man kan finde mange interessante ting ved at bruge en elmåler. F.eks bruger
min skærm 10 W selvom den er slukket på vippeafbryderen på skærmen.

Niels Dybdahl

Fra : Ulrik Smed

Dato : 18-02-03 23:43

"Niels Dybdahl" <Niels@Dybdahl.dk> skrev i en meddelelse

> Man kan finde mange interessante ting ved at bruge en elmåler.
F.eks bruger
> min skærm 10 W selvom den er slukket på vippeafbryderen på
skærmen.

Hehe, det lyder specielt! Bruger den også 10W hvis du hiver
netstikket? Den eneste forklaring jeg kan se er at måleren
måler den strøm der går i det støjfilter der sidder foran
afbryderen, og fejlfortolker det som effektforbrug.

Fra : Per

Dato : 19-02-03 09:21

> [...]
bruger
> min skærm 10 W selvom den er slukket på vippeafbryderen på skærmen.

På biblioteket kan du låne et strømmålersæt.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 19-02-03 22:09

"Per" <pzk@crayon.dk> wrote in message

> På biblioteket kan du låne et strømmålersæt.

I hele landet?

Jeg har aldrig hørt om det!

Man plejer at kunne låne et af forsyningsselskabet