Router og switvh
Fra : Kenneth G

Dato : 16-02-03 12:12

Hvad er forskellen på de to ting ?

Jeg er på helt bare bund og skal til at være med på BB.

Kenneth

Fra : Rune Klausen

Dato : 16-02-03 13:52

"Kenneth G" <post@venlig.dk> wrote in message
> Hvad er forskellen på de to ting ?
>
> Jeg er på helt bare bund og skal til at være med på BB.

tjaa, det er vel ikke så svært at forklare :)

Routeren arbejde på lag 3 og router mellem 2 netvær, f.eks. dit hjemme
netværk, og internettet.
Switchen arbejde på lag 2 og bruges til at sammensætte et netværk, sakbe
forbindelse mellem 2 eller flere computere på samme netværk
De forskellige lag er fra OSI modellen.

lag 1: fysisk
lag 2: data-link
lag 3: netværk
lag 4: transport

-Rune

Fra : Bo Nielsen

Dato : 24-02-03 10:23

Hej Rune

Er det ikke lidt tumpet og forklare en nybegynder om OSI-tabellen.

Bo