Proxy server hos TDC ??
Fra : Peter @ Team-PsHdO

Dato : 15-02-03 22:53

Hej.
Jeg er måske ude i "hampen" her, men har TDC ikke en proxy-server man kan
bruge når man surfer ??
(Jeg er selvfølgelig TDC kunde)

--
Hilsen // Regards
Peter @ Team-PsHdO

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 15-02-03 23:07

"Peter @ Team-PsHdO" <pshdo"..."@get2net.dk> skrev :

>Jeg er måske ude i "hampen" her, men har TDC ikke en proxy-server man kan
>bruge når man surfer ?

Nej.

Har du spørgsmål om noget der har med din TDC-forbindelse
specifikt at gøre, så stilles de bedst i news:tele.internet eller
en af de andre tele.*-grupper.

Fra : Peter @ Team-PsHdO

Dato : 16-02-03 11:35

Hej.

Ok, er der så andre udbydere der tilbyder deres ADSL-kunder denne service ??
Eller andre muligheder for at surfe gennem en proxy ??

Nu er det ikke et spørgsmål beregnet for teledanmarks NG´ere mere vel.....?

--
Hilsen // Regards
Peter @ Team-PsHdO

Tips til køb af satellitudstyr http://linux.adr.dk/satkoeb.html

Fra : Martin Schultz

Dato : 16-02-03 13:12

"Peter @ Team-PsHdO" <pshdo"..."@get2net.dk> writes:

> Hej.
>
> Ok, er der så andre udbydere der tilbyder deres ADSL-kunder denne service ??

Hvorfor er du så intereseret i det? JEg mener at
cybercity tilbyder en.

Martin

--
Besøg http://adsltips.crunzh.com for guider
til ADSL og opsætning af CISCO router.

Fra : Kasper Bergh

Dato : 16-02-03 13:20

"Peter @ Team-PsHdO" <pshdo"..."@get2net.dk> wrote in message
> Ok, er der så andre udbydere der tilbyder deres ADSL-kunder denne service
??

Service? Hvornår pokker vil du nogensinde ønske at surfe gennem en proxy med
din ADSL?

> Eller andre muligheder for at surfe gennem en proxy ??

Der er masser af proxier på nettet hvis du søger.

mvh
/Kasper
Som kun repræsenterer sig selv og ikke TDC

Fra : Peter @ Team-PsHdO

Dato : 16-02-03 13:38

Hej.

> Service? Hvornår pokker vil du nogensinde ønske at surfe gennem en proxy
med
> din ADSL?

Mest for nysgerighedens skyld, jeg er ikke helt klar over om det hjælper,
men jeg har en fornemmelse af at mange sider på en eller anden måde kan
bruge IP´en til eks. at spamme folk eller lign....
Og da jeg syntes jeg er meget plaget af spam osv. som jeg bestemt ikke er
intereseret i, så ville jeg nu prøve at gøre noget mere "aktivt".....
Men det kan da godt være at jeg er helt ved siden af..... man lære så længe
man lever....

Fra : Martin Schultz

Dato : 16-02-03 18:28

> [...]

> men jeg har en fornemmelse af at mange sider på en eller anden måde kan
> bruge IP´en til eks. at spamme folk eller lign....

Man kan ikke(1) bruge din ip adresse til at spamme dig med.

Martin

Fra : Kasper Bergh

Dato : 16-02-03 21:26

> Mest for nysgerighedens skyld, jeg er ikke helt klar over om det hjælper,
> men jeg har en fornemmelse af at mange sider på en eller anden måde kan
> bruge IP´en til eks. at spamme folk eller lign....

Det kan de ikke. De kan logge din IP så de kan (med dommerkendelse i hånden)
få at vide hvem du er hvis du bryder loven, men det vil ISP'en også skulle
oplyse hvis du bruger deres proxy under alle omstændigheder (plus jeg
tvivler stærkt på at de proxier de danske ISP'er kører er reelt anonyme
proxier). Anonymitet er den eneste grund til at bruge en proxy - men hvis
det er hvad du er ude efter så skal du under alle omstændigheder ud og
betale til en af de tjenester på nettet der påstår at de kan gøre dig
anonym. Personligt ville jeg ikke stole nok på dem til at betale dem penge.

> Og da jeg syntes jeg er meget plaget af spam osv. som jeg bestemt ikke er
> intereseret i, så ville jeg nu prøve at gøre noget mere "aktivt".....

Så skal du sætte ind helt andre steder. Først og fremmest ved ikke at
tilmelde din email til alverdens sider som derefter videresælger den. Der er
en del andre ting man kan gøre men så bevæger vi os vist off-topic, plus det
er ikke et område jeg er ekspert i da jeg ikke (7-9-13) har noget
spamproblem på mine seriøse emailadr.

> Men det kan da godt være at jeg er helt ved siden af..... man lære så
længe
> man lever....

Så sandt, så sandt =) Der findes ikke dumme spørgsmål, sålænge de er
formuleret pænt ;)

Fra : Peter @ Team-PsHdO

Dato : 16-02-03 22:23

Hej.

> [...]
det
> er ikke et område jeg er ekspert i da jeg ikke (7-9-13) har noget

Ok, undskyld, jeg finder bare et mere målrettet sted for mit spørgsmål....

Men lige for at slutte den af, så modtager jeg bl.a. spam på to e-mail
adresser som jeg rent faktisk aldrig har brugt til hværken at sende eller
modtage mail på.... og det undre mig noget...
Jeg fik nemlig på et tidspunkt at vide at de der "spammere" ikke kunne sende
til et wildcard ala: *@tdc.dk

Nå, men undskyld forstyrrelsen og tak for de gode svar, jeg blev da lidt
klogere...

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 16-02-03 22:26

> [...]

>adresser som jeg rent faktisk aldrig har brugt til hværken at sende eller
>modtage mail på.... og det undre mig noget...

Fordi jeg tænker, at man bruger et program til at generere
tilfældige mailadresser og så har ramt dine.

Fra : Thomas Corell

Dato : 17-02-03 11:48

Kasper Bergh wrote:

> ... Anonymitet er den eneste grund til at bruge en proxy ...

Det er da noget af en påstand.

Du mener ikke at hastigheden, hvormed man får sider fra sites hvor man
har dårlig fobindelse til er en grund ?

--
Don't waste space

Fra : Kasper Bergh

Dato : 17-02-03 15:41

"Thomas Corell" <intheNOSPAMnews@corell.dk> wrote in message

> Det er da noget af en påstand.

Indlæg en "i 99.9% af alle tilfælde". Tidligere har der været andre grunde
men de er stort set væk i dag. Du kan måske forsvare en lokal proxy hos dig
selv til at lagre langsomme sider, hvis du har forstand på at sætte den
korrekt op, men jeg mener stadig ikke det er det værd for en privatperson.
En udbyder-proxy er forældet og (i 99.9% af alle tilfælde) ubrugelig.

> Du mener ikke at hastigheden, hvormed man får sider fra sites hvor man
> har dårlig fobindelse til er en grund ?

For en udbyder-proxy? Nej. Ved en proxy på din linux-gateway derhjemme,
ville du kunne opnå en (efter min mening - lille) gevinst. Medmindre du er
en virksomhed og ikke en privatperson så ville genvinsten i nogle tilfælde
blive større. Men snakken her er ikke om lokale proxier.

Fra : Rudi Stegen

Dato : 16-02-03 14:52

Hej Peter @ Team-PsHdO, du skrev i dk.edb.internet.udbydere.xdsl:

> Ok, er der så andre udbydere der tilbyder deres ADSL-kunder denne
> service ?

Bl.a. Tiscali gør.

--
Hygge fra Århus - Rudi