Beholde email hos TDC?
Fra : Heidi

Dato : 13-02-03 20:37

Håber dette er en ok gruppe at spørge i - ellers
får jeg det nok at vide.

Jeg har haft TDC bredbånd i 1½ år, og skal nu flytte
sammen med kæresten, som har Cybercity adsl, som
vi beholder.

Hvis det var muligt, ville jeg gerne beholde mine
email aliaser, og har derfor skrevet til kundeservice
og spurgt for snart flere måneder siden - uden svar.
Og ja, jeg ringer også til dem - men det kunne jo godt
være der var nogen her der sad med et svar, som man
måske ikke lige umiddelbart kunne få hos TDC...
(Nogle gange skal tingene jo nærmest hives ud af
dem).

Men altså - kan det lade sig gøre at lave et eller
andet gratis TDC abonnement, hvor jeg så stadig kan
hente emails på de adresser jeg har nu, selvom det er
gennem Cybercity?

På forhånd tak for evt. svar.

--
Mvh. Heidi
BEMÆRK: private mails bliver besvaret i gruppen,

Fra : Tommy

Dato : 14-02-03 12:01

On Thu, 13 Feb 2003 20:37:22 +0100, "Heidi" <xnospamx@adslhome.dk>
wrote:

> [...]
>andet gratis TDC abonnement, hvor jeg så stadig kan
>hente emails på de adresser jeg har nu, selvom det er

Det eneste "gratis" abonnement TDC har er så vidt jeg ved deres
Netbasis abonnement. Det kræver blot at det bliver "brugt" 1 gang hver
tredje måned for at det bliver holdt kørende. Om det så er nok, at du
henter e-mails ved jeg ikke. Det kan være du bliver nødt til rent
faktisk at ringe op på abonnementet. Om du så kan konvertere din ADSL
til Netbasis ved jeg ikke.
--
Tommy - Hader DU en reklame? --> http://www.hadereklamer.dk
E-Reklamer.dk: http://makeashorterlink.com/?T26A15582

Fra : Heidi

Dato : 16-02-03 19:30

"Tommy" <verndroidSLET@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:60jp4vkj9ahdqpiq1boo1c9p2spu5lnggc@4ax.com...

> [...]
> henter e-mails ved jeg ikke. Det kan være du bliver nødt til rent
> faktisk at ringe op på abonnementet. Om du så kan konvertere din ADSL

Det duer så nok ikke på den måde.

Men er der så nogen der har erfaring med, om man stadig
vil kunne hente mail gennem feks TDC i et stykke tid efter at
man har opsagt abonnementet?
Jeg kan huske at med det allerførste abonn. jeg havde
(Cybercity) - der kunne jeg hente i flere måneder efter
at jeg havde opsagt det.
Nogen der har prøvet noget lignende med TDC fornylig?

Fra : Mogens Poulsen

Dato : 17-02-03 15:54

"Heidi" <xnospamx@adslhome.dk> wrote:

>Men er der så nogen der har erfaring med, om man stadig
>vil kunne hente mail gennem feks TDC i et stykke tid efter at
>man har opsagt abonnementet?

Ja - jeg fik adsl (den inkl. telefon-abonnement) for ca. et år siden
og her stadig min gamle "analoge" email-adresse. Jeg har ikke brugt
analogt modem i mellemtiden.
--
Mogens
mpoulsen@tdcadsl.dk

Fra : Heidi

Dato : 17-02-03 17:53

Mogens Poulsen wrote:

> Ja - jeg fik adsl (den inkl. telefon-abonnement) for ca.
> et år siden og her stadig min gamle "analoge" email-
> adresse. Jeg har ikke brugt analogt modem i mellemtiden.

Ok - så vil det vise sig om det også gælder når man
opsiger adsl og går over til konkurrenten

Fra : Ove Kjeldgaard

Dato : 16-02-03 21:49

Tommy <verndroidSLET@hotmail.com> wrote:

> [...]
>henter e-mails ved jeg ikke. Det kan være du bliver nødt til rent
>faktisk at ringe op på abonnementet. Om du så kan konvertere din ADSL

Man skal ringe op gennem det "gode gamle modem" hver tredje måned for at beholde
abonnementet.

Jeg konverterede fra ADSL til Netbasis for et års tid siden, pga. at jeg kunne
få Kabel TV og Kabel Internet for samme pris som min ADSL kostede.
Og selv om det er to TDC selskaber kan man ikke bare lige overføre mail adresser
mellem dem...

--
Med venlig hilsen, Ove Kjeldgaard
Natur og Friluftsliv: <http://hiker.dk>

Fra : Heidi

Dato : 17-02-03 06:19

Ove Kjeldgaard wrote:

> [...]
> for samme pris som min ADSL kostede. Og selv om det er to
> TDC selskaber kan man ikke bare lige overføre mail

Ok - så kan jeg godt droppe den tanke.

Tak for svaret.

Fra : Ole Hedegaard

Dato : 24-02-03 20:34

> Om det så er nok, at du
> henter e-mails ved jeg ikke. Det kan være du bliver nødt til rent
> faktisk at ringe op på abonnementet.

Ja, du er tvingende nødt til at have access - at læse mail er ikke nok.

Fra : Thomas Alexander Fre~

Dato : 17-02-03 17:53

Heidi wrote:

<snip>
> Men altså - kan det lade sig gøre at lave et eller
> andet gratis TDC abonnement, hvor jeg så stadig kan
> hente emails på de adresser jeg har nu, selvom det er
> gennem Cybercity?
<snip>

Nej, men du kan sikkert få lov til at betale dig fra problemet...

--
MVH/Thomas A. Frederiksen
LinuxForum 2003, http://linuxforum.dk - see you there!