Telia´s hastigheder
Fra : Satan

Dato : 18-01-03 19:40

Jeg hoppede på Telia fordi det virkede sindssygt billigt med en 2Megabit
forbindelse.
Når jeg downloader med Telia henter den med 30-35 kb/sec det lyder ikke som
2megabit for mig. Nu ved jeg ikke er der andre end mig der har Telia her i
gruppen og hvilke hastigheder henter i på ?.

MVH Poul

Fra : Allan Joergensen

Dato : 18-01-03 19:57

Satan <helvede@hotmail.com> wrote:

> [...]
> 2megabit for mig. Nu ved jeg ikke er der andre end mig der har Telia her i
> gruppen og hvilke hastigheder henter i på ?.

En af de ting du kan gøre for at teste er:

Hent http://ftp.sunsite.dk/projects/wget/windows/wget20020516b.zip

Brug nu wget til at hente filen:

http://mirrors.telianet.dk/pub/test/10Meg.bin

wget skulle gerne fortælle dig hvor hurtigt du kan hente over din linje.

Jeg vil mene at hvis hastigheden er under 100KB/s, så skal du fejlmelde
din forbindelse.

--
Allan Joergensen aka alj on eu.freenode.net

"I think, therefore I am....I think." - Descartes

Fra : Bjarne

Dato : 28-01-03 15:24

Jo jeg har telia.

1: Det er meget afhængig af hvor jeg henter filer, og hvilke filer der
bliver hentet. Jeg kører oftest med over 180 kb/s eller mere.

Nu er jeg jo ikke klar over hvad du henter. For at optimerer det kan du jo
hente Download accelerator, som henter filerne væsentligt hurtigere.

MVH

Bjarne

Fra : Stevan Krcadinac

Dato : 28-01-03 20:25

Det er Telia vel de bedste til at give dig en forklaring på.

--
Stevan Krcadinac
skrcadin@vip.cybercity.dk

Fra : TBC

Dato : 29-01-03 01:05

"Stevan Krcadinac" <skrcadin@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Det er Telia vel de bedste til at give dig en forklaring på.

Man har hørt om kobberproblematikken hvis man bor langt fra centralen og
kobberet ikke kan bære hastigheden. Det er derfor Telia markedsfører
produktet som "op til 2Mbit" hvilket det så vil være for langt de fleste,
med undtagelse af dem med ringe kobber som heller ikke vil kunne få 2Mbit
fra andre pga kobberets kvalitet

....Hvorfor tager du ikke en vejledende hastighedstets (til Dix'en tror jeg
endog det er) som du kan finde på http://www.teledanmark.dk/menu/sm3168.htm
....Så kan du se hvad din linje kan til et dansk site ihvertfald.

TBC