Re: Re: Materialer til kattemiljø
Fra : Maria Toft

Dato : 13-03-01 19:32

Hejsa

Jeg har også selv lavet et gulv-til-loft klatreværk til vores Brise (det
hedder hun, men overvejer af og til at kalde hende Tornado...) så jeg vil
lige give et lille råd med på vejen, evt. selv få et godt råd.

Brises klatreværk er lavet af en 2,5 m. høj opbindingspæl til træer (Silvan
havde dem for et halvt år siden til 89,-) de er runde og kan fås med
forskellig diameter. Jeg har viklet sisal-tovværk rundt om hele pælen, det
var noget af et arbejde, men det blev rigtig rigtig flot. Jeg havde forudset
at sisal-tovet ville give sig i starten(naturmateriale), og strammede det op
med nogle ugers mellemrum.

Men problemet er nu, at tovet STADIG udvider sig efter et halvt år, og det
er dødbesværligt (og efthånden rigtig irriterende!!) at stramme op hele
tiden. Så jeg kan ikke anbefale sisal tovværk... medmindre der evt. er nogen
der ved hvordan man kan få tovet til ikke at udvide sig???

Når jeg kommer til DK igen vil jeg lave et helt nyt med sisal-tæppe istedet,
som i også skriver om. Håber i lægger billeder ud af jeres hjemmebyg

Med venlig hilsen

Maria
http://www.hum.auc.dk/~gtof97/
(endnu en auc'er

--
Posted from ki01.ki.gl [194.177.240.190]

Fra : Gitte Jæger Lock

Dato : 13-03-01 20:08

Maria Toft wrote:

> [...]
> tiden. Så jeg kan ikke anbefale sisal tovværk... medmindre der evt. er nogen
> der ved hvordan man kan få tovet til ikke at udvide sig???

Vores reb udvider sig også konstant, og det er jeg bange for at det bliver ved
med (det er ikke sisal, men sådan noget blåt reb). Vi skifter det snarest ud med
sisaltæppe...det er også det, der benyttes på de kradsetræer man kan købe.

> Når jeg kommer til DK igen vil jeg lave et helt nyt med sisal-tæppe istedet,
> som i også skriver om. Håber i lægger billeder ud af jeres hjemmebyg

Vores - endnu med blåt reb - kan du allerede nu se på Nettet - det er bygget til
at passe ind i et hjørne... adressen er
http://www.hum.auc.dk/~gjlo98/LabanogFreja/page_01.htm
mvh. Gitte

Fra : Bjerg

Dato : 13-03-01 22:00

<snip

[...]

Hvis det er gennemvådt når det vikles om, så strammes det når det tørre.

M..v.h Lene