opgradering af processor.
Fra : Lars Richter

Dato : 11-03-03 16:40

Hej

Jeg vil høre om i kan hjælpe mig. Jeg ønsker at opgradere min processor, men
er ikke helt klar over hvad mit bundkort kan klare. I øjeblikket har jeg en
Athlon 1 Ghz processor, men vil gerne have noget større. Mit bundkort er et
ASUS A7V133 (VIA Apollo 133A Chipset). Kan i hjælpe mig, hvad vil et sådan
bundkort kunne klare.

/Lars

Fra : [SANTA]-Cinnober

Dato : 11-03-03 17:08

"Lars Richter" <richter@image.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
et
> ASUS A7V133 (VIA Apollo 133A Chipset). Kan i hjælpe mig, hvad vil et sådan

efter en del søgen på www.asus.com.tw har jeg fundet flg:

CPU: Athlon XP 2100+(Model 6)
PCB version : 1.05.
Bios version: 1007

ellers kik lidt her
http://www.asus.com/support/cpusupport/cpusupport.aspx

der er jo lidt forskellige A7V133 udgaver...

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 11-03-03 17:07

> CPU: Athlon XP 2100+(Model 6)
> PCB version : 1.05.
> Bios version: 1007

Husk for Guds skyld at tjekke revisionsnummeret på bundkortet. Det er det
der afgør hvilken processor det kan tage. Bios 1007 kan tillade
understøttelse af en XP-processor, såfremt revisionsnummeret er det rette.

--
"Sic gorgiamus allos subjectatos nunc"
Lars 'Trygleren' Winther

www.hesteskelet.dk/newsgroup

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 11-03-03 20:26

Hvor står det henne?

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 11-03-03 22:15

> Hvor står det henne?

Jeg mindes jeg læste det under beskrivelsen af en BIOS-update til A7v133.
Punktet hed "Support for Amd XP2000+*" hvor stjerne så ledte til en note med
noget om revision 1005. Man kan aflæse det fysisk på bundkortet.

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 12-03-03 00:12

On Tue, 11 Mar 2003 22:15:01 +0100, "Trygleren [9000]"

>Jeg mindes jeg læste det under beskrivelsen af en BIOS-update til A7v133.
>Punktet hed "Support for Amd XP2000+*" hvor stjerne så ledte til en note med
>noget om revision 1005. Man kan aflæse det fysisk på bundkortet.

Med mindre man har opgraderet sin bios siden

Vil det sige at AMD 2100 kan gå på A7V133? Ikke Thoroughbred vel?

Morten
morten@bowman.dk

Fra : jk

Dato : 12-03-03 08:50

Nej, ikke Tbred.

mvh

John

Fra : Leony

Dato : 12-03-03 14:18

"Trygleren [9000]" <Trygleren@SLETDETHERhesteskelet.dk> skrev i en
meddelelse news:3e6e5302$0$132$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk

> [...]
> A7v133. Punktet hed "Support for Amd XP2000+*" hvor stjerne så ledte
> til en note med noget om revision 1005. Man kan aflæse det fysisk på

Der står noget lignende her:
http://www.asus.com.tw/inside/Techref/thoroughbred.htm

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Leony

Dato : 12-03-03 14:28

> Der står noget lignende her:
> http://www.asus.com.tw/inside/Techref/thoroughbred.htm

Det er mig der skodder, da jeg forvekslede det med A7A som havde en *.
A7V133 skulle dog understøtte T-Bred ifølge linket. Også i følge denne:
http://www.a7vtroubleshooting.com/info/cpu/index.htm

Sjovt nok så står der intet om det på:
http://www.asus.com.tw/support/cpusupport/cpusupport.aspx
Med mindre model 6 er T-Bred.

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 12-03-03 15:00

On Wed, 12 Mar 2003 14:27:35 +0100, "Leony"
<leony@REMOVETHIScyberjunkie.dk> wrote:

> [...]
>
>Det er mig der skodder, da jeg forvekslede det med A7A som havde en *.
>A7V133 skulle dog understøtte T-Bred ifølge linket. Også i følge denne:

Det er det

Næste problem er så bare strømforsyningen. Jeg har kun 250W

Morten
morten@bowman.dk