Tyan Tiger MP S2460 og Tyan System Monitor
Fra : Frodo Nifinger

Dato : 09-03-03 20:50

Jeg leder efter en med et Tyan Tiger MP s2460 motherboard til Dual AMD.

Årsagen er, at jeg selv har dette motherboard og har for anden gang oplevet
at en af mine ramklodser er død for mig. (Crucial Ecc PC2100 DDR ram)

Jeg har tjekket Tyan System Monitor. Den siger at højeste tilladte værdi er
1,4 og laveste 1,0 og N-værdien er 1,238 (svingende mellem 1,218 og 1,248 V
Og det undrer mig! DDR Ram er SVJV 2,5V
Værdien ligger altså inden for de oplyste tolerancer, men aktiverer jeg
beep-alarmen på Tyan System monitor, får jeg altså pludselig alarm.

Hvad er der lige, der sker her?
Jeg har indtil den 1. stang stod af ikke mærket til ustabilitet på maskinen.
Efter den døde og blev udskiftet, har jeg heller ikke mærket til
stabilitetsproblemer indtil for nyelig, hvor det er sket af og til at
maskinen frøs.
Og det er flere måneder siden, at jeg mistede den første stang.

Hvis det er undervolting, burde rammen da ikke dø!

Så hvis du har et Tyan Tiger board, vil jeg være meget taknemmelig, hvis du
gider oplyse om DDR voltage i Tyan System Monitor.

--
Jesper Nielsen
aka

Fra : jk

Dato : 09-03-03 21:47

On Sun, 9 Mar 2003 20:49:39 +0100, "Frodo Nifinger"
<jni@stoptdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>
>Så hvis du har et Tyan Tiger board, vil jeg være meget taknemmelig, hvis du
>gider oplyse om DDR voltage i Tyan System Monitor.

spørg i nyhedsgruppen alt.comp.periphs.mainboard.tyan

eller forum tyan på

http://www.amdforums.com/

mvh

John