ekstra strømstik til P4 ?
Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 09-03-03 19:20

Hej NG.
Jeg har fået at vide at der skal sættes et ekstra strømstik til bundkortet
hvis man har en CPU af P4 typen, kan det være rigtigt ?

Mvh. Jørgen Nielsen jorgenbs@nielsen.tdcadsl.dk

Fra : MN

Dato : 09-03-03 19:47

"Jørgen Nielsen" <jorgenbs@nielsen.tdcadsl.dk> wrote in message
> Hej NG.
> Jeg har fået at vide at der skal sættes et ekstra strømstik til bundkortet
> hvis man har en CPU af P4 typen, kan det være rigtigt ?

Ja.

Mogens

Fra : Ukendt

Dato : 09-03-03 21:31

>Hej NG.
>Jeg har fået at vide at der skal sættes et ekstra strømstik til bundkortet
>hvis man har en CPU af P4 typen, kan det være rigtigt ?
>
> Mvh. Jørgen Nielsen jorgenbs@nielsen.tdcadsl.dk
Nyerer bundkort behøves normalt kun et strømstik, men ældre 'P4T' og
nogle andre skal have alle 3 stik monteret.

--
Brøndby
MVH THF Cessna 182S

Fra : MN

Dato : 09-03-03 21:36

<Thf> wrote in message news:3e6ba412.28433062@dtext.news.tele.dk...

> Nyerer bundkort behøves normalt kun et strømstik, men ældre 'P4T' og
> nogle andre skal have alle 3 stik monteret.

2 stk.

Mogens

Fra : Ukendt

Dato : 09-03-03 23:22

>bundkortet

>2 stk.
Mit havde 3 stik,,,,,
Det normale store stik.........
Et mindre aflangt stik..........
Et lille kvardratisk (4 benet)..

--
Brøndby
MVH THF Cessna 182S

Fra : Peter Christiansen

Dato : 10-03-03 00:47

Thf wrote:
> Mit havde 3 stik,,,,,
> Det normale store stik.........
> Et mindre aflangt stik..........
> Et lille kvardratisk (4 benet)..

Det var noget asus og enkelte andre lavede. Standarden hed det normale ATX
stik og det kvadratiske stik med 4 ben. For ikke at gøre opgradering af
strømforsyningen nødvendig var der så nogle der placerede et molex (det
aflange) på bundkortet. Så kunne man bruge ATX og molex stikket fra en
gammel PSU. Hvorfor Intel ikke lavede standarden med et molex stik og ikke
det kvadratiske fra starten af ved jeg ikke.

Peter

Fra : MN

Dato : 10-03-03 05:35

<Thf> wrote in message news:3e6bbe2b.35114171@dtext.news.tele.dk...

> Mit havde 3 stik,,,,,
> Det normale store stik.........
> Et mindre aflangt stik..........
> Et lille kvardratisk (4 benet)..

Du skal bruge 2 og ikke 1 som du skrev.

Mogens

Fra : Ukendt

Dato : 10-03-03 18:18

>Du skal bruge 2 og ikke 1 som du skrev.
Imponerende.......

Eod.

--
Brøndby
MVH THF Cessna 182S

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 10-03-03 16:48

> Nyerer bundkort behøves normalt kun et strømstik, men ældre 'P4T' og
> nogle andre skal have alle 3 stik monteret.
> [...]
++++++++++++++++++++++++++++
Så må jeg gå ud fra at jeg ikke behøver det, for det er et rimligt nyt
bundkort, og jeg kan heller ikke finde noget sted på bundkortet
at sætte stikket.

Mvh. Jørgen Nielsen jorgenbs@nielsen.tdcadsl.dk

Fra : Poul Christensen

Dato : 09-03-03 21:48

Sig mig en gang.. P4 stikket er da et ekstra strømløft til CPU'en og tager
jeg fejl hvis nogle bundkort som Soltek SL85ERV-2 har et alm. strømstik af
hankøn derforuden, hvis man ikke skulle have en P4 strømforsyning??!!

MVH

Poul

Fra : Leony

Dato : 10-03-03 13:46

"Poul Christensen" <pulle@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> tager jeg fejl hvis nogle bundkort som Soltek SL85ERV-2 har et alm.
> strømstik af hankøn derforuden, hvis man ikke skulle have en P4

Nej, Asus har det samme.
Soltek's stik ses tydeligt på denne:
http://www.soltekusa.com/download/download.php?downloadid=1044317344

--