QuickTime VR Autoring Studio
Fra : Henrik Dahm

Dato : 13-03-01 18:22

Good day!

Lige et spørgsmål - er der nogen herinde, der kører med iMac og leger med
Flash og har programmet QuickTime VR Autoring Studio ?
Fordi så har jeg et billedet jeg kunne tænke mig brugt til en MOV fil for et
panorama-scenery....

Jeg har længe forsøgt at lave et flash/SWF panorama-billede 360 grader
slider med vertical & horizontal scroll med ZOOM, jeg kan ikke rigtige finde
en source for en sådan FLA .... check
http://www.soh.nsw.gov.au/files/virtual_tour/vrtour.html
her ideen både i Flash & MOV (Quicktime) og jeg må indrømme MOV filen er den
bedste.

Derfor! Jeg har altså ikke råd til at køb en iMac

Hilsen Henrik Dahm

Fra : Wired Earp

Dato : 13-03-01 22:37

Øehm der ligger sånen panorama .fla på
http://www.flashkit.com/movies/3D/Effects/Yugop_St-mohdazra-654/index.shtml
men det er noget skod.

_________
Wired Earp
Wunderbyte

Fra : Henrik Dahm

Dato : 13-03-01 23:02

Evening!

> Øehm der ligger sånen panorama .fla på

http://www.flashkit.com/movies/3D/Effects/Yugop_St-mohdazra-654/index.shtml
> men det er noget skod.

Takker! Mit første forsøg ligger på:
http://www.flashkit.com/movies/Effects/Special_Effects/Panorami-Henrik_D-366
0/index.shtml
)

Det jeg mangler er ZOOM og scroll vertical.....

Hilsen Henrik Dahm

Fra : Wired Earp

Dato : 14-03-01 01:25

Der ligger ikke noget på den henvisning. Men det er under alle
omstændigheder svært at forklare på stående fod.

Jeg har i en anden forbindelse lavet een som har både horisontal og vertikal
panorama. Det er ikke noget problem at zoome dén, du skal bare scale clippet
'content'. Det samme gælder vel din version? Du laver den vel ved at justere
_x på et movieclip; det kan du så bare scale clippet og multiplicere _x
justeringen med en tilsvarende faktor. Vertical scrolling fixes vel i bund
og grund på samme måde som horisontal scrolling, ved at justere _y efter
_ymouse parameteren og justere for eventuel zoom. Husk at du også kan zoome
movien vha. javascript; det er måske nemmere hvis din movie struktur ikke er
gearet til det [javascript kommandoen hedder setZoomRect].

Filen ligger på http://www.photon.dk/panorama. Men den er altså ikke helt
nem at gennemskue :]

_________
Wired Earp
Wunderbyte

Fra : Henrik Dahm

Dato : 14-03-01 15:32

Stærkt!

> Filen ligger på http://www.photon.dk/panorama. Men den er altså ikke helt
> nem at gennemskue :]

Hentet og checker den iaften - Takker for linket!

Hilsen Henrik Dahm