In-a-box blæser larmer
Fra : Lars Hjortø

Dato : 06-03-03 21:46

Hejsa...

Er det almindeligt at en blæser på en 2.2 GHz Celeron processor larmer
meget? Hvis det er, hvad kan det så anbefales at man køber i stedet. Det er
lidt trist at den larmer MERE end mine 3 harddiske tilsammen.

--
Venlig hilsen Lars.

Fjern nospam fra min mail-adresse hvis du vil skrive til mig.

Fra : Leony

Dato : 07-03-03 12:45

"Lars Hjortø" <lars.hjortoe@nospampost2.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Er det almindeligt at en blæser på en 2.2 GHz Celeron processor larmer
> meget? Hvis det er, hvad kan det så anbefales at man køber i stedet.
> Det er lidt trist at den larmer MERE end mine 3 harddiske tilsammen.

Larm afhænger jo af ørerne der hører.
Selv har jeg en Silent Viking som jeg ikke synes larmer synderligt.
Man få en del kølere til socket 478 som på papiret larmer meget lidt.
Disse fra NoiseControl bliver altid fremhævet som en god, stille køler:
http://www.studiedata.dk/product.asp?product=651&page=1
http://www.studiedata.dk/product.asp?product=650&page=1

Så lige at man også kan få en MIST til socket 478:
http://www.studiedata.dk/product.asp?product=930&page=1
(den "larmer" 12 dB - i hvert fald på papiret).

Prøv i øvrigt news:dk.edb.hardware.stoej hvor larmende kølere ofte
bliver diskuteret.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Lars Hjortø

Dato : 07-03-03 13:00

OK, det er noget jeg må kigge lidt på, mener ikke at det kan passe at det er
CPU-blæseren der larmer mest i min PC, vel?

Fra : Leony

Dato : 07-03-03 13:12

> OK, det er noget jeg må kigge lidt på, mener ikke at det kan passe at
> det er CPU-blæseren der larmer mest i min PC, vel?

Umiddelbart vil jeg mene at det godt kan passe.
Hvad vil du hellere have larmede?

Det er med støjbekæmpelse som med fart - efter en tid vil man have mere.
Det er skruen uden ende.

Fra : Lars Hjortø

Dato : 07-03-03 13:52

> [...]
> Hvad vil du hellere have larmede?
>
> Det er med støjbekæmpelse som med fart - efter en tid vil man have mere.

Ja, det er rigtigt, men ang. fart. Hvis ens cykel kører meget hurtigere end
bilen vil man nok undersøge hvorfor. Og det kunne måske blive til at man så
skifter bilen ud. Jeg er ikke støj-freak, men jeg synes den larmer meget.
Hvis det er normalt at den larmer så meget må jeg jo bare købe en anden
type, er den defekt vil jeg have den byttet da den kun er omkring en måned
gammel.
--
Venlig hilsen Lars.

Fra : Lars Moltke

Dato : 07-03-03 22:00

Hej Lars.

Køb nogle mere støjende diske.

.... eller en P4

Så larmer den mindre *GGGGGG*

Lars Motke.....

Fra : Ukendt

Dato : 08-03-03 01:07

>Hej Lars.
>
>Køb nogle mere støjende diske.
>
>... eller en P4
>
>Så larmer den mindre *GGGGGG*
Not so, jeg gik fra en P4 1.7 box til en XP2600+box, men kun
en bette smule mere støj, set i forhold til ydeevne.
--
Brøndby
MVH THF Cessna 182S

Fra : Lars Hjortø

Dato : 10-03-03 18:48

"Lars Moltke" <Moltke@post2.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Lars.
>
> Køb nogle mere støjende diske.
>
> ... eller en P4
>
> Så larmer den mindre *GGGGGG*
>

> Lars Motke.....

Hej Lars Moltke min gamle ven...

Har ventetiden på dine nye dele helt taget pippet fra dig? Selvom jeg KUN
har en 2.2 Celeron er jeg da stadig i stand til at stave til mit eget navn,
og dit også såmænd... OGSÅ dit efternavn... Køb dig en hund, så kommer jeg
og sparker den.... *GGGGG*

Fra : Leony

Dato : 08-03-03 13:58

> Ja, det er rigtigt, men ang. fart. Hvis ens cykel kører meget
> hurtigere end bilen vil man nok undersøge hvorfor. Og det kunne måske
> blive til at man så skifter bilen ud.

Jeg mente nu mest fart i det samme køretøj. Hvis ens cykel kører
hurtigere end bilen så vil man nok bare sælge bilen og bruge cyklen
(motion er jo så sundt).

> Hvis det er normalt at den larmer så meget må
> jeg jo bare købe en anden type, er den defekt vil jeg have den byttet
> da den kun er omkring en måned gammel.

Måske du skulle tage den en smut ned til forhandleren og lade dem afgøre
om den er defekt.
Jeg har ikke selv prøvet min boxblæser, men jeg har aldrig hørt den
betegnet som meget larmende.