hjælp til bundkort
Fra : guf

Dato : 06-03-03 20:51

hej ng

mine børn har fået en gammel computer, problemet er jeg vil montere en
stører cpu , men jeg har ingen manualer over bundkortet på dyret står der
olivetti M4 75 jeg har kigget på bundkortet men der står ingen navn på jeg
har været på olivetti´s hjemmeside men søgning gav ingen resultat .

mvh guf

Fra : Leony

Dato : 07-03-03 12:59

"guf" <wan@city.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> der olivetti M4 75 jeg har kigget på bundkortet men der står ingen
> navn på jeg har været på olivetti´s hjemmeside men søgning gav ingen

Du kan checke BIOS ID string (står nederst i venstre hjørne under boot -
puse/break stopper boot, så det kan noteres ned) eller du kan downloade
et lille program der kan aflæse den for dig.
På denne side:
http://www.motherboards.org/moboidtools.html
kan du downloade CTBIOS eller BIOS Wizard som kan se din BIOS ID string.

Når du har fundet ID'et kan du søge efter det på siden. Du kan også
indtaste
i en søgemaskine. Du kan også bruge denne side til din søgning:
http://www.wimsbios.com/

Det er dog tvivlsomt hvor meget du vil vinde med en ny processor. Har
søgt lidt på nettet og har ikke kunne finde meget om din maskine, men
noget tyder på at det er en processor på 75 MHz. Selv en processor på
100 MHz vil ikke gøre den magisk hurtigere.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/