Asus EZplug
Fra : Bart Bendtsen

Dato : 06-03-03 14:56

Hej

Jeg er lidt usikker på hvordan jeg skal sætte stikkene på bundkortet fra min
nye strømforsyning.

Mit nye Asus P4PE-bundkort har EZplug som gør det muligt at bruge ældre
strømforsyninger hvilket jeg ikke har behov for.

Man siger at jeg skal sætte det store stik (20-pins) på bundkortet og det
"normale" P4-stik (4-pins - kvadratsiske stik). Man skal altså ikke bruge
det trejde stik (4-pins alm. stik til f.eks. drev såsom harddiske) medmindre
man har en ældre strømforsyning der ikke har P4-stikket - her må man bruge
det almindelige 4-pins stik (til drev f.eks. harddiske)?

Er det rigtigt hvad jeg mener?

Det er altså kun 2 stik ud af 3 forskellige stik fra strømforsyningen som
jeg skal tilslutte til bundkortet og altså ikke alle tre stik? Men det har
jeg gjort med mit gamle Asus-bundkort (P4B266) som har samme måde som
P4PE-bundkortet og tændt PC´en uden problemer.
Man kan altså godt tilslutte alle tre stik på mit bundkort uden problemer
eller skal jeg ikke gøre det?

Jeg skal selvfølgelig også huske at tilslutte et lille stik på bundkortet
fra strømforsyningen for at give strøm til køleren i strømforsyningen.

Jeg kan se et fjerde stik fra strømforsyningen som er helt anderledes og
med ca. 8-10 pins og med noget som har form på og som jeg ikke kan finde
nogen steder på bundkortet til at sætte dette stik på? Hvad brruger dette
stik til? Jeg har hidtil altid bundet ledningen med dette stik om til en
lille rulle medstrips på og gemt væk inde i kabinettet..

Der er også to lille stik fra strømforsyningen som skal tilsluttes
diskettecontroller-stikket på bundkortet altså eet stik pr. diskettedrev)..

Og så er der cirka 10 almindelige 4-pins stik til at tilsluttes harddiske og
DVD-drev.

Jeg håber på at få et godt svar fra jer så jeg kan komme videre med mit
pc-byg-projekt.

På forhånd mange tak for hjælpen!

Venlig hilsen Bart

Fra : sfc

Dato : 06-03-03 15:56

> [...]
> man har en ældre strømforsyning der ikke har P4-stikket - her må man bruge
> det almindelige 4-pins stik (til drev f.eks. harddiske)?

Ja

> [...]
> P4PE-bundkortet og tændt PC´en uden problemer.
> Man kan altså godt tilslutte alle tre stik på mit bundkort uden problemer

Det kan man godt, men det er der ikke brug for.

> Jeg skal selvfølgelig også huske at tilslutte et lille stik på bundkortet
> fra strømforsyningen for at give strøm til køleren i strømforsyningen.

Det er ikke strøm, men til at aflæse omdrejningerne på blæseren

> [...]
> stik til? Jeg har hidtil altid bundet ledningen med dette stik om til en
> lille rulle medstrips på og gemt væk inde i kabinettet..

Det er vist til noget AMD fis

> [...]
og
> DVD-drev.
>
> Jeg håber på at få et godt svar fra jer så jeg kan komme videre med mit

Hygge Sfc