Ram til Asus A7N8X DeLuxe
Fra : Peter Pedal

Dato : 05-03-03 02:54

Jeg har lige købt et nyt MB : Asus A7N8X DeLuxe
og skal have noget nyt ram, da jeg lige i øjeblikket kører med
mine gamle PC 2100 Ram : Spørgsmålet er hvad jeg skal købe
og hvad er bedst - Nogen der har erfaring om hvad der er bedst

MVH
Peter Pedal

Fra : Leony

Dato : 05-03-03 10:55

"Peter Pedal" <no@mail.tome> skrev i en meddelelse

> [...]
> mine gamle PC 2100 Ram : Spørgsmålet er hvad jeg skal købe
> og hvad er bedst - Nogen der har erfaring om hvad der er bedst

Samsung eller Corsair så går du ikke galt i byen.
--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : J.F.K

Dato : 05-03-03 11:28

> [...]
> mine gamle PC 2100 Ram : Spørgsmålet er hvad jeg skal købe
> og hvad er bedst - Nogen der har erfaring om hvad der er bedst

http://www.crucial.com/uk/index.asp

De rykker

Skal selv til at bestille igen, jeg har pt. pc2100 og skal have pc2700

mvh. John

Fra : jk

Dato : 05-03-03 12:44

On Wed, 5 Mar 2003 11:28:25 +0100, "J.F.K" <jfk006@hotmail.com> wrote:

>"Peter Pedal" <no@mail.tome> skrev i en meddelelse

>http://www.crucial.com/uk/index.asp
>
>De rykker

Faktisk ikke nej
Deres pc2700 kører iflg. tests ca. 185 MHz ved 2.7 volt.

Hvis de skal køre 200 MHz skal de have 2.9 volt, og det bliver de for
varme af. Køling hjælper ikke.
Så de kan ikke klare 200 MHz i længere tid.

Efter sigende kan samsung pc2700 køre 200 MHz.

Bedste køb er muligvis Twinmos pc3200 ram fra www.overclockers.co.uk

mvh

John (another)

Fra : J.F.K

Dato : 05-03-03 14:02

> [...]
> varme af. Køling hjælper ikke.
> Så de kan ikke klare 200 MHz i længere tid.
>
> Efter sigende kan samsung pc2700 køre 200 MHz.

Faktisk kan du jo ikke sammenligne pc2700 med pc3200 ram det er unfair !
Men for lige at komme tilbage på Twinmos, jeg har pt. ingen erfaringer med
dette mærke men jeg er altid åben for nye tin og tiltag.
Jeg var ikke klar over at twinmos var i samme prisklasse (overkommelig) som
crucial ! så det gør jo kun at jeg nu igen bliver i tvivl om hvad jeg skal
købe !!?

Mit spgm. hvad kan bedst betale sig for mig at købe?
Jeg har et Asus A7N8X-Deluxe og skal køre Dual Channel, pt har jeg 2x256mb
crucial pc2100 og skal have opgraderet, det skal lige siges at jeg også skal
have ny cpu (amd m. fsb333) så hvad skal jeg vælge af ram?

mvh. John

Fra : J.F.K

Dato : 06-03-03 02:03

Vi snakkede tidligere om twinmos vs. crucial.....
Læs lige hvad jeg fandt:
http://www.amdzone.com/articleview.cfm?articleid=1206

mvh. John

Fra : Peter Pedal

Dato : 06-03-03 18:45

Tak for alle svarene, så kan det da ikke gå helt galt hvis jeg
investerer i noget Kingston HyperX, vel??

Mvh
PP

Fra : Darkh

Dato : 05-03-03 14:21

> [...]
> mine gamle PC 2100 Ram : Spørgsmålet er hvad jeg skal købe
> og hvad er bedst - Nogen der har erfaring om hvad der er bedst

Min nye pc bliver også med dette bundkort. Jeg har tænkt mig at købe
Kington's nye Hyper X Ram.

http://www.kingston.com/hyperx/

mvh
Jesper

Fra : Ukendt

Dato : 06-03-03 06:41

> [...]
>mine gamle PC 2100 Ram : Spørgsmålet er hvad jeg skal købe
>og hvad er bedst - Nogen der har erfaring om hvad der er bedst

Yderst tilfreds med mine Kingston PC2700, de kan kører på
aggrasive timmings uden reboot.

--
Brøndby
MVH THF Cessna 182S