Asus P2B max cpu?
Fra : Niels T

Dato : 28-02-03 13:55

Hej NG
Jeg har et Asus P2B rev.1.04 bios 1012
Hvilken CPU er den hurtigste som kan sættes i??? Celeron/P3
Katmai/Coppermine

PS:
- Volten kan kun sættes ned til 1.8 - har dog ik noget mod en moderat
overvoltage
- Alt ram er 133 godkendt (ved dog ik' hvad mit gf2-mx siger til højere
mhz)
- Har også en gammel Asus S370-D rev 1.00 liggende (slot1->370ppga konverter
m.Vcore)

Håber i kan hjælpe,
Niels

PS: HAR søgt på google, men synes ik' jeg kan finde et klart svar

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 28-02-03 14:29

Find svaret i tråden "Asus P2B" fra 20-02-2003 kl. 17.07, der er
startet af Morten Bo Jensen.

/Jakob

Fra : Niels T

Dato : 28-02-03 14:53

takker,

kunne dog godt tænke mig at høre fra nogen som har erfaring med konverteren
Asus S370-D

Mvh Niels

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 28-02-03 15:03

"Niels T" <xxxfjernxxxNIELS_T79@HOTMAIL.COM> wrote in message news:b3nphu$2ve6$1@news.cybercity.dk...
> takker,
>
> kunne dog godt tænke mig at høre fra nogen som har erfaring med konverteren
> Asus S370-D

Hvi du vil køre med fcpga cpuer (alt over celeron 533 og p3 500
(?)) skal du vist have fat i den der hedder 370 dl.

Så vidt jeg husker er s370 d kun til ppga cpu'er, men jeg er ikke
sikker.

/Jakob

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 28-02-03 20:38

On Fri, 28 Feb 2003 13:54:50 +0100, "Niels T"
<xxxfjernxxxNIELS_T79@HOTMAIL.COM> wrote:

>Jeg har et Asus P2B rev.1.04 bios 1012
>Hvilken CPU er den hurtigste som kan sættes i???

Prøv at finde denne Asus side
http://www.asus.com/support/cpusupport/cpusupport.aspx

Som producttype vælger du motherboard
Herefte vælges:

CPU Socket Type of Motherboard: Slot1, Motherboard Model: P2B

--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]

Fra : Thomas Hansen

Dato : 01-03-03 00:06

On Fri, 28 Feb 2003 20:38:09 +0100, Jørgen Nielsen <nospamjn2@get2net.dk>
wrote:

> [...]
>
> Som producttype vælger du motherboard
> Herefte vælges:
>
> CPU Socket Type of Motherboard: Slot1, Motherboard Model: P2B

Hej
Den liste kan man jo ikke regne med. Der stå f.eks. at mit P3B-F højest
understøtter FC-PGA 1.1ghz coppermine celeron.
Når faktum er at det køre fint med en Tulatin Celly.
Mit bud er at P2B også kan, da det også er udstyret med BX440 chipsættet.

/Thomas

Fra : Martin S.

Dato : 02-03-03 00:08

> [...]
> Når faktum er at det køre fint med en Tulatin Celly.
> Mit bud er at P2B også kan, da det også er udstyret med BX440

Tualatin og P2B kræver et lille mod...
Men P3B-F boardet og en Tualatin Celly siger du... direkte eller via mod
?

Fra : Thomas Hansen

Dato : 02-03-03 02:12

On Sun, 2 Mar 2003 00:08:01 +0100, Martin S.
<real_warhawk@[removedette]hotmail.com> wrote:

> [...]
>
> Tualatin og P2B kræver et lille mod...
> Men P3B-F boardet og en Tualatin Celly siger du... direkte eller via mod

Via mod. Jeg har afmonteret et par ben på cpuen og forbunder nogle andre
ben med en ledende sølvlak.
ligesom her
http://digilander.libero.it/grandecigno/Tua_BX_41.htm
/Thomas

Fra : Jerry og Pia

Dato : 02-03-03 11:17

hvorfor ikke bare købe et nyt bundkort + cpu

F.eks hos bj-trading: duron 1300 mhz (321 kr.) + ECS K7S5A Socket A (447
kr.)
eller endnu bedre en AMD Athlon Thoroughbred XP 1700+ til 453 kr i steden
for en duron

mvh jerry