Sort skærm
Fra : Kim

Dato : 27-02-03 21:25

Hej

Jeg satte en ny støjsvag cpu køler i min computer med et soltek
SL-75KAV, med det resultat at jeg fik en BIOS ROM checksum error.
Det prøvede jeg at løse ved at cleare CMOS og ved at boote op med
bootdisk, så jeg kunne flashe BIOS'en. Intet af dette hjalp. Jeg kunne
ikke boote til en prompt.
Så jeg har nu investeret i et ESC K7S5A bundkort.
Og nu er mit problem at når jeg starter op, kan jeg høre at drevene
kører i starten, men der kommer intet signal på skærmen. Jeg har
prøvet at pille alt fra (inkl. cpu), men det er det samme hver gang.

Nogle der kan hjælpe.... Jeg er helt lost nu... =(

Mvh, Kim.

Fra : Bjarne

Dato : 27-02-03 22:46

"Kim" <cowrace@sol.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> prøvet at pille alt fra (inkl. cpu), men det er det samme hver gang.
>
> Nogle der kan hjælpe.... Jeg er helt lost nu... =(

Kan det tænkes at du ødelagt selve CPU'en ?
http://www.computerworld.dk/default.asp?Mode=2&ArticleID=18057

mvh
Bjarne

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 02-03-03 15:25

> [...]
> prøvet at pille alt fra (inkl. cpu), men det er det samme hver gang.
>
> Nogle der kan hjælpe.... Jeg er helt lost nu... =(

Hej Kim

Jeg har lige haft samme problem efter jeg skiftede køler der kom heller ikke
noget frem på skærmen, jeg fik en EDB forretning til at kigge på det, de
sagde at det var ødelagt så jeg måtte ud at købe nyt bundkort

Mvh. Jørgen Nielsen jorgenbs@nielsen.tdcadsl.dk