er det her mobo værd at overveje???
Fra : wuffer

Dato : 25-02-03 12:52

http://www.soltekusa.com/product/showproduct.php?productid=1042058848&PHPSESSID=dfed0fe608e285d3a17850e27e1b3078

det er den jeg vil ha hvis det er... men er der andre bræt der er
bedre?? det er max pris vil ik gi mere for et mobo...

wuffer

Fra : jk

Dato : 25-02-03 13:17

On Tue, 25 Feb 2003 12:51:30 +0100, wuffer <wuffer@email.com> wrote:

> [...]
>
>det er den jeg vil ha hvis det er... men er der andre bræt der er
>bedre?? det er max pris vil ik gi mere for et mobo...

Jeg har læst en dårlig anmeldelse, hvor kortet, på trods af god ram,
ikke vil køre højere fsb en 161 MHz, hvor andre nforce2 kører over
fsb200 på bundkortet.
http://www.overclockers.co.nz
under reviews beretter new zelænderne om det.

Medens et MSI nforce2 klarer 200 MHz fint:
http://www.a1-electronics.co.uk/AMD_Section/Mobos/nForce2/MSI_K7N2.shtml

Prisforskellen er 193 kr.

Epox 8rda kan nu også anbefales.

Det sjoveste med et nforce2 bundkort er vel at skrue multiplier ned,
og køre med 200 MHz og ram synkront. Med pc3200 ram eller bedre.
Cpu kører så fsb400 (2x200) eller endda mere.

Der er et vildt epox 8rda+ review på hexus.net

http://www.hexus.net/review.php?review=465

og abit nforce2:
http://www.hexus.net/review.php?review=464

mvh

John

Fra : jk

Dato : 25-02-03 13:24

Abit topper ved 188, så det er kun msi og epox og asus der kører over
200. Leadtek og chaintech kender jeg ikke.

mvh

John

Fra : wuffer

Dato : 25-02-03 13:27

okay mon man så sku snuppe et kt333 board istedet for?? jeg vil ik
over den pris det andet koster 740kr så det er max pris....

wuffer

Fra : jk

Dato : 25-02-03 13:30

Pardon soltek !

http://www.cluboc.net/reviews/motherboards/soltek/75FRN-L/p5.htm

det review siger over 200 MHz fsb kører !

Desuden har jeg læst at chaintech nforce2 også klarer det.

mvh

John

Fra : Kristian K. Jakobsen

Dato : 25-02-03 13:58

Hej igen John....

efter denne sidste post, og de nye review, ville du så turde satse på
dette MoBo alligevel, og tusind tak for al hjælpen i min tråd, der er
i øvrigt lige en sidste ting jeg vil spørge om, læs der :)

MVH. Kristian

--
Kristian Jakobsen
2800 Lyngby

Fjern .NOSPAM før du svarer pr. email

Fra : jk

Dato : 25-02-03 14:16

On Tue, 25 Feb 2003 13:58:25 +0100, "Kristian K. Jakobsen"
<kristian@kampsax.dtu.dk.NOSPAM> wrote:

> [...]
>dette MoBo alligevel, og tusind tak for al hjælpen i min tråd, der er
>i øvrigt lige en sidste ting jeg vil spørge om, læs der :)

Læs hvad ?

Sidstnævnte positive review af soltek nforce2 bruger corsair pc3200
ram.

Det er jo noget dyrt stads.

Newzealænderne brugte: hvad ? de skriver det ikke.

Nævnte msi nforce2 review anvender crucial pc2700 ram og når ikke
længere end 173 MHz.

Men jeg har læst et andet godt review af msi, hvor de er på 200 MHz.

Epox nforce2 review anvender også corsair pc3200 !

Der er måske ingen vej udenom stjernedyr ram ?

mvh

John

Fra : jk

Dato : 25-02-03 14:21

On Tue, 25 Feb 2003 14:16:04 +0100, jk <johnknuhtsen@mail.dk> wrote:

>Nævnte msi nforce2 review anvender crucial pc2700 ram og når ikke
>længere end 173 MHz.
>
>Men jeg har læst et andet godt review af msi, hvor de er på 200 MHz.

Det review er her:
http://www.cluboverclocker.com/reviews/motherboards/msi/k7n2l/page8.htm

De bruger corsair pc3200 !

Jeg har ellers lige bestilt noget crucial pc2700, 2x256 for 70 £ ialt.

mvh

John

Fra : Kristian K. Jakobsen

Dato : 25-02-03 14:24

> Læs hvad ?

Læs i den anden tråd, altså den jeg startede :)

> mvh
>
> John

MVH. Kristian

Fra : Kim

Dato : 25-02-03 14:15

"jk" <johnknuhtsen@mail.dk> wrote in message
<Klip>
> Jeg har læst en dårlig anmeldelse, hvor kortet, på trods af god ram,
> ikke vil køre højere fsb en 161 MHz, hvor andre nforce2 kører over
> fsb200 på bundkortet.
<Klip>

Det må være de gode ram der var noget galt med, hvis man kigger
lidt rundt inde i dette forum synes jeg der er mange der har fået det
til at rende 200fsb :)

http://makeashorterlink.com/?I33D12793