Kan mit msi være problemet?
Fra : MaRk

Dato : 24-02-03 21:11

Hej

Har samlet en helt ny pc med:

MSI 648max bundkort
2,4 ghz p4
512ddr pc 2700 kingston
80gb seagate
geforce 4 ti 4200 palit
liteon dvd
casecom kabinet

Men det går ikke skide godt med at installere windows.

Den kommer og siger:
***STOP: 0x0000050 (0xd1254092,0x0000001,0xbfd2010e,0x00000000)
PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA

*** Adress BFD2010E base at BFD1A000, Datestamp 3837ed3 - ntfs.sys

This Stop message, also known as Stop 0x24, indicates that a problem
occurred within Ntfs.sys, which is the driver file that allows the system to
read and write to NTFS volumes.

Andre gange kommer den med fejlmeddelse:
Stop 0x00000050 or PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA
This Stop message, also known as Stop 0x50, occurs when requested data is
not found in memory. The system generates a fault, which indicates that
invalid system memory has been referenced. This fault can occur due to a
variety of error conditions, such as bugs in antivirus software, a corrupted
NTFS volume, or faulty hardware (typically related to defective RAM, be it
main memory, L2 RAM cache, or video RAM).

Jeg har prøvet både med win 2000 og win xp.

Jeg har prøvet at skifte grafikort med at asus gf4 mx

Jeg har prøvet at skifte ramne, med mine egne v-data pc2100 512ddr ram.
Her er det sjældent den overhovedet når videre end start skærmen hvor den
skriver MSI link to future.

Har testet begge ram klodser i min maskine, de virker.

Har prøvet at resette bios, hjælper heller ikke.

Den siger iøvrigt CMOS battery low, men det er kun efter bios reset.

Hvad er der galt??

Nogen der kan hjælpe, jeg har virkelig brug for hjælp......

Jeg kan ikke teste cpuen med en anden da jeg ellers køre amd.

Temperaturen ligger på 32-36 grader.

Jeg har uddelukket hardisk, satte den i min pc her fungede den fint.

Mvh
Mark

Fra : Erik B. H@nsen

Dato : 24-02-03 22:15

> [...]
>
> Temperaturen ligger på 32-36 grader.
>
> Jeg har uddelukket hardisk, satte den i min pc her fungede den fint.

Jeg har haft dette problem på MSI KT4 Ultra og det sidste jeg tænkte på, var
at sætte FSB'en ned. Nu er det godt nok en XP 1900+ men undeligt nok kan den
ikke køre på 266 mHz som den jo egenligt er på. Satte den ned til 262 mHz og
nu kører det perfekt.
Jeg går ud fra at du har samme muligheder for FSB indstillinger.

Erik.

Fra : MaRk

Dato : 24-02-03 23:05

Kan jeg sætte fsben ned??
I så hvor?? Synes ikke at have kunne finde det i bios.

kommer jeg til at tabe fart?

Mvh
Mark

Fra : Erik B. H@nsen

Dato : 25-02-03 07:34

> Kan jeg sætte fsben ned??
> I så hvor?? Synes ikke at have kunne finde det i bios.
>
> kommer jeg til at tabe fart?

I BIOS kan jeg under Frequency/Voltage sætte CPU'ens FSB i et område fra
100-280 mHz. I øjeblikket står den på 264 mHz og i Win XP siger den så 1.64
Ghz for min XP 1900+. Jeg kunne ikke installere og fik de samme fejl som dig
da den stod på 266 mHz. Tanken var at du måske havde de samme muligheder på
dit board.

Mvh. Erik.

Fra : MaRk

Dato : 26-02-03 18:10

Fejl rettet tror jeg.
Det hjalp at rode ved fsb, virkede faktisk først ordenligt da den blev
overclocket (det var et uheld)