P4 vs P4
Fra : Jacob

Dato : 23-02-03 10:42

Hey NG

Jeg ville bare lige høre hvad forskellen på en Pentium 4 2.4 ghz Tulatin
(mener jeg det hedder) og en Pentium 4 2.4 ghz Northwood ?!

Mvh
Jacob

Fra : Peter Pan

Dato : 23-02-03 11:29

"Jacob" <jacob@tdcadsl.dk> wrote in message
> Jeg ville bare lige høre hvad forskellen på en Pentium 4 2.4 ghz Tulatin
> (mener jeg det hedder) og en Pentium 4 2.4 ghz Northwood ?!

Tualatin er en Pentium3 / Celeron kerne.

Der er kun lavet 2 forskellige Pentium4 processorer på 2,4 GHz. (Begge
Northwood) Forskellen på dem er FSB hastigheden på henholdsvis 400 og 533.

Derudover er der en Intel Xeon og Xeon MP som også fåes som 2,4 GHz, som kan
køre dual (P4 kan ikke)

Mvh
Anders

Fra : Kim

Dato : 23-02-03 15:28

"Peter Pan" <.@anders.dk> wrote in message news:b3a7p1$76a$1@sunsite.dk...
> Der er kun lavet 2 forskellige Pentium4 processorer på 2,4 GHz. (Begge
> Northwood) Forskellen på dem er FSB hastigheden på henholdsvis 400 og 533.

Jeg mener da at de første P4 der kom ikke hed Northwood, men bare P4,
og kun har 256KB L2 cache, men da Northwood kom fik den 512KB L2 cache.

Fra : Karsten Andersen

Dato : 23-02-03 17:22

Sun, 23 Feb 2003 15:27:52 +0100, skrev Kim, på 11 linier, i
<3e58d9ed$0$138$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>, :

Den kunne ikke fåes i 2,4GHz
Så langt op var de ikke kommet.

Karsten
http://www.jyde.cc/
ICQ: 14948433

Fra : Kim

Dato : 23-02-03 17:56

"Karsten Andersen" <karsten@jyde.cc> wrote in message

> Den kunne ikke fåes i 2,4GHz
> Så langt op var de ikke kommet.

Damn det er sku da rigtig, tak for rettelsen :)

Fra : Jacob

Dato : 23-02-03 21:39

Tak for svaret.

Nu har jeg så sådan en Tulatin. Ville der være den store forskel hvis jeg
evt. skiftede til en Northwood?

Mvh
Jacob

Fra : Peter Pan

Dato : 23-02-03 23:16

"Jacob" <jacob@tdcadsl.dk> wrote in message
> Tak for svaret.
>
> Nu har jeg så sådan en Tulatin. Ville der være den store forskel hvis jeg
> evt. skiftede til en Northwood?

Hvis du har en Tualatin, har du nok nærmere en 1,4 GHz processor. (det er
den hurtigste Tualatin processor der er lavet) Skifter du til en Northwood,
kræver det et nyt bundkort. Men det gør det uanset hvilken processor
opgradering du laver, for dit nuværende bundkort kommer ikke over 1,4 GHz.

Mvh
Anders

Fra : Jacob

Dato : 23-02-03 23:40

> [...]
> kræver det et nyt bundkort. Men det gør det uanset hvilken processor
> opgradering du laver, for dit nuværende bundkort kommer ikke over 1,4 GHz.

Hmm. Jeg har en Pentium 4 2.4 ghz Tulatin 533 mhz fsb, så jeg håber da mit
bundkort kan køre det. Jeg har betalt for en 2.4 ghz CPU.
Det "Tulatin" står vist på forhandlerens hjemmeside. Jeg har lige fundet en
3,06 ghz Pentium 4 Tulatin på deres hjemmeside.
Se her:
http://www.struerdata.dk/sd/VisLager.asp?VareGruppeValg=CPU&GruppeId=1&SogeO
rd=&Euro

Jeg vil da meget gerne håbe, at jeg ikke er blevet snydt.

Mvh
Jacob

Fra : Peter Christiansen

Dato : 24-02-03 00:08

Jacob wrote:
> [...]
> rd=&Euro
>
> Jeg vil da meget gerne håbe, at jeg ikke er blevet snydt.

Du er ikke blevet snydt, det er bare Struer Data der ikke kan finde ud af
det. Tulatin og P4 har ikke noget med hinanden at gøre.

Det lydet som om du har en Pentium 4 2,4 GHz Northwood med 533 MHz FSB.

Peter

Fra : Jacob

Dato : 24-02-03 07:41

> Det lydet som om du har en Pentium 4 2,4 GHz Northwood med 533 MHz FSB.

Okay. Takfor hjælpen.
Findes der ellers nogle programmer der kan checke det sådan jeg var sluppet
for at spørge her?

Mvh
Jacob

Fra : Peter Christiansen

Dato : 24-02-03 10:34

Jacob wrote:
> Okay. Takfor hjælpen.
> Findes der ellers nogle programmer der kan checke det sådan jeg var
> sluppet for at spørge her?

Der findes mange. Et af de mest brugte er WCPUid. Det kan bl.a. hentes her:
http://www.tweakup.dk/fil_arkiv/d7fd0743b30a49cab024f6d374b2d02a/filelib/cpu
/wcpu30g.exe

Peter