Soltek bundkort
Fra : René Sørensen

Dato : 23-02-03 01:12

Jeg har en soltek sl75kv2-x bundkort, med en 900 Mhz atlon thunderbird, jeg
vil gerne have en større cpu i, inden jeg skal opgradere hele min computer
næste vinter, er der nogen der ved om jeg kan sætte en Athlon Thoroughbred
XP 2000+ (1666MHz) eller en Athlon Palomino XP 2000+ (1667MHz) i uden
problemer, på soltek hjemme side står der Atlon thunderbird 1000Mhz or
higher, men er der nogen der har sat en XP processer i.

På forhånd mange tak

Rene Sørensen

Fra : Qrt Winding

Dato : 23-02-03 04:55

"René Sørensen" <rs@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> problemer, på soltek hjemme side står der Atlon thunderbird 1000Mhz or
> higher, men er der nogen der har sat en XP processer i.

Dette svar skal du se som en forlængelse af mit svar i den anden tråd, hvor
du spurgte
om det samme.

Jeg kiggede lidt mere rundt på Solteks hjemmeside og læste under FAQ'en at
dit mobo
kun kan klare 100MHz FSB, grundet chipsettet VIA KT133.
Dette giver en begrænsning ved Thunder-bird 1400MHZ eller Duron 1300 MHz.

Så konklusionen er at du ikke kan montere hverken T-bred eller Palomino på
din Mobo

MVH
Qrt

Fra : René Sørensen

Dato : 23-02-03 10:34

> [...]
>
> Så konklusionen er at du ikke kan montere hverken T-bred eller Palomino på

Ja, men tror du ikke at t-bred er bagudkompatipel, jeg ved godt at t-bred
kører 266 fsb, men tror du ikke bare den lukker ned for hastigheden på
mobo??

Rene Sørensen

Fra : Qrt Winding

Dato : 23-02-03 13:04

> Ja, men tror du ikke at t-bred er bagudkompatipel, jeg ved godt at t-bred
> kører 266 fsb, men tror du ikke bare den lukker ned for hastigheden på
> mobo??

Du mener dermed at du vil køre med en CPU du ikke kan udnytte fuldt?
Altså, at du f.eks. isætter en XP2000+ og lader den køre f.eks. 1400Mhz?

Det må du ikke hænge mig op på, men jeg vil tro at den kan.

Men der kan være noget med opbygningen af t-bred cpu'en, der forhindrer
dette,
og som jeg ikke er opmærksom på, så tag ikke mit svar for gode varer.

MVH
Qrt