Intel PIII, XEON, 1000Mhz/133/256, Slot-2,~
Fra : Ole Sørensen

Dato : 21-02-03 19:27

   Hej Alle.

   Jeg er stødt på følgende processor: Intel PIII, XEON,
1000Mhz/133/256, Slot-2, Inkl. cooler, men jeg kan ikke umiddelbart
finde et bundkort til den, er der nogen der kan hjælpe? (har kigget på
edbpriser.dk og andre edb-forretninger som jeg lige kunne komme i
tanke om, også dk.marked.privat.edb.bundkort+cpu)
   Er det forøvrigt en en processor der er værd at give penge for?
(skal koste over 300,- men mindre end 450,- plus fragt) Den skal
udelukkende bruges som SETI-knuser.
Ole Sørensen

Ved direkte svar: Erstat x med o i efternavn.

Fra : Morten L.

Dato : 21-02-03 21:52

> udelukkende bruges som SETI-knuser.

Det var dog en underlig anvendelse af en CPU
Hvad med at sætte en 500W halogenlampe til at blinke tilfældigt op mod
stjernerne - det KUNNE da være, at nogle extraterrestiale væsener engang
kunne få 0.1 sekunds sjov ud af at forsøge at dekode dine blink..

Nå - men det er jo dine penge.. led efter et sokel 506 bundkort - tror jeg
nok de hedder.. de er skidedyre - men hvad - du får da dekodet noget
radiostøj

/IMHO
Morten

Fra : Peter Pan

Dato : 21-02-03 22:49

"Morten L." <morten.lyckegaard.nonospam@mail.dk> wrote in message
> Nå - men det er jo dine penge.. led efter et sokel 506 bundkort - tror jeg
> nok de hedder.. de er skidedyre - men hvad - du får da dekodet noget
> radiostøj

Pentium3 Xeon bruger Slot2 bundkort. (Det er Intel Xeon, ikke at forveksle
med P3-Xeon, der bruger Socket 604) Disse er også skide dyre, da det er
designet til servere.... Og sikkert umuligt at opdrive. Det giver iøvrigt
ingen mening at købe et bundkort til sådan en cpu, da selv en Duron 1200 til
under 300 kroner er hurtigere, og det er betydeligt billigere at købe et
SocketA bundkort.

Mvh
Anders

Fra : Ole Sørensen

Dato : 21-02-03 22:44

On Fri, 21 Feb 2003 22:49:10 +0100, "Peter Pan" <.@anders.dk> wrote:

> [...]
>under 300 kroner er hurtigere, og det er betydeligt billigere at købe et

Ok, takker for svaret, det forklarer også hvorfor processoren er så
forholdvis billig til salg
Ole Sørensen

Fra : H3nrik V!

Dato : 21-02-03 23:12

"Peter Pan" <.@anders.dk> wrote in message news:b366sm$jhn$1@sunsite.dk

> Pentium3 Xeon bruger Slot2 bundkort. (Det er Intel Xeon, ikke at
> forveksle med P3-Xeon, der bruger Socket 604) Disse er også skide

Øhm... Det er nu P4-Xeon, der bruge socket 604...!

--
/H3nrik!

If it ain't broken - break it... Then - fix it...

Fra : Peter Pan

Dato : 22-02-03 11:29

"H3nrik V!" <vernerbo@DO_NOT_SPAM_MY_hotmail.com> wrote in message

> Øhm... Det er nu P4-Xeon, der bruge socket 604...!

Læs lige igen hvad jeg skrev....Det jeg skrev var helt korrekt. ("ikke at
forveksle med P3-Xeon" er en indskudt sætning...)

Der er ikke noget der hedder P4-Xeon. Intel's server linje processorer
hedder ikke længere noget med "Pentium" - De hedder Intel Xeon og Intel
Itanium.

Mvh
Anders

Fra : H3nrik V!

Dato : 22-02-03 12:12

"Peter Pan" <.@anders.dk> wrote in message news:b37jd7$e1b$1@sunsite.dk

> Læs lige igen hvad jeg skrev....Det jeg skrev var helt korrekt.
> ("ikke at forveksle med P3-Xeon" er en indskudt sætning...)

WHoops... See your point - jeg var træt og kom lige fra arbejde... ;)

> Der er ikke noget der hedder P4-Xeon. Intel's server linje processorer
> hedder ikke længere noget med "Pentium" - De hedder Intel Xeon og
> Intel Itanium.

Jow, jow... Men jeg skrev P4 Xeon for ligesom at understrege at det var den,
der var baseret på PIV kernen, jeg mente. Belastende i øvrigt, at de ikke
holder ved det navn, så man ved hvad de mener...!