Thoroughbred vs. Palomino
Fra : Qrt Winding

Dato : 20-02-03 16:07

Hej NG

Jeg skal til at opgradere min CPU og mangler lidt info.
Håber I kan hjælpe.

Hvilken cpu skal man vælge Thoroughbred eller Palomino?

F.eks.Athlon Palomino XP 2000+ eller Athlon Thoroughbred XP 2000+
Prisforskellen er kun 10 kr. ifølge www.edbpriser.dk

Mit mobo er SL-75-KAV rev. F1
Bios er Q10 (men skal jo nok opgraderes til Q11)

Med Venlig Hilsen
Kurt Winding

Fra : Ukendt

Dato : 20-02-03 16:36

"Qrt Winding" <l_black_shadow_l@hotmail.com> wrote in message
> Hvilken cpu skal man vælge Thoroughbred eller Palomino?

T-bred'en med sikkerhed. Den afgiver langt mindre varme og har bedre
overclockingsmuligheder (puha langt ord

Mvh
Benny
--
Spil over nettet med gode odds, livebetting og meget mere:
http://www.gamebookers.com/cgi-bin/intro.cgi?rid=146876

Fra : Qrt Winding

Dato : 20-02-03 20:43

"Benny" <ingenemail> skrev i en meddelelse

> T-bred'en med sikkerhed. Den afgiver langt mindre varme og har bedre
> overclockingsmuligheder (puha langt ord

Ok, tak for svaret, "Thoroughbred it is", den er hermed bestilt.

MVH
Kurt

Fra : René Sørensen

Dato : 23-02-03 01:32

Hej Kurt.
Jeg har næsten samme bundkort som dig, mit er et SL75KV2-x, og overvejer en
ny cpu, ved du at en xp processor kan køre i dette bundkort, hvis du
allerede har prøvet det af, vil jeg meget gerne høre fra dig.
Min bios er q10, jeg kan ikke finde q11, har du en adresse til den, vil jeg
bliver endnu mere taknemmelig.
Rene Sørensen

Fra : Qrt Winding

Dato : 23-02-03 04:41

"René Sørensen" <rs@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ny cpu, ved du at en xp processor kan køre i dette bundkort, hvis du
> allerede har prøvet det af, vil jeg meget gerne høre fra dig.

Jeg ved mit mobo understøtter op til XP2600+, med en bios opdatering der
hedder Q11
Dit mobo er jeg til gengæld ikke sikker på, da der kun fåes en Q10
opdatering.

Jeg var lige inde og sammenligne mobo på Solteks hjemmeside, og det eneste
forskelligt
jeg kunne finde var; dit chipset er en via KT133, mit er KT133A og så kan
mit køre 266 FSB.
Om dette hænger sammer og om det har noget at gøre med muligheden for at
køre XP, står
hen i det uvisse.(Ihvertfald for mig)

> Min bios er q10, jeg kan ikke finde q11, har du en adresse til den, vil
jeg
> bliver endnu mere taknemmelig.

Se svaret ovenfor.

Håber du kan bruge mine svar til noget. Det var jo nok ikke de svar du havde
håbet på,
men det var de svar, jeg kunne give.

MVH
Qrt

Fra : René Sørensen

Dato : 23-02-03 10:31

> [...]
> jeg
>
> Se svaret ovenfor.
>
> Håber du kan bruge mine svar til noget. Det var jo nok ikke de svar du

Det er helt fint du kan jo ikke svare på noget du ikke ved, men hvor har du
fundet ud af at dit mobo understøtter WP2600, jeg har nemlig ikke kunne
finde noget.

René Sørensen

Fra : Qrt Winding

Dato : 23-02-03 12:48

> [...]

du
> fundet ud af at dit mobo understøtter WP2600, jeg har nemlig ikke kunne

På Solteks hjemmeside: http://www.soltek.de/English/home/01.htm
Tryk download, derefter mainboard, under socket A vælges
SL-75KAAV/KAV-X, derinde vælges download latest bios version, og endelig
kan du se under beskrivelsen af den nyeste bios version Q11, at den
understøtter
XP 2600+.

Hvis du går samme vej, men vælger din mobo, kommer der kun Q10, som nyeste
bios-version.

MVH
Qrt