P4 2.533 på Asus P4TE 400MHz bundkort ??
Fra : Ole Jørgensen

Dato : 18-02-03 15:13

Hej

Jeg er i den 'heldige' situation at jeg ifm en byttehandel pludselig
ser mig som ejer af et Asus P4TE bundkort (400MHz FSB) med
2x256MB 800MHz RDRAM samt en ny og endnu forseglet P4
2.533GHz cpu.

Troede at jeg skulle til at skrotte min gamle PIII 500 for at køre
+2.5GHz, men forstår langsomt efter nogle timers gennemgang af
indlæg her i gruppen at en 533FSB cpu på et 400FSB bundkort
'kun' vil yde 1.9GHz.

Please - what to do ??

1. beholde do. og acceptere et 1.9GHz system (som dog er langt
hurtigere end mit gamle) ?

2. tweake et-eller-andet og hive lidt mere ud af 2.533-eren med
risiko for at ram/pci/? bliver varmt/ustabilt ?

3. sælge 2.533'eren og købe en 2.4GHz / 400FSB cpu ?

4. sælge bundkort+ram og købe nyt som understøtter 533FSB ?

Jeg er egentlig ikke interesseret i OC, mere i stabilitet. Men synes
bare det virker forkert at skulle køre en 2.533'er som en 1.9'er.

Nogen gode ideer ?

Mvh Ole

Fra : Martin S.

Dato : 19-02-03 18:14

"Ole Jørgensen" <ole@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Jeg er egentlig ikke interesseret i OC, mere i stabilitet. Men synes
> bare det virker forkert at skulle køre en 2.533'er som en 1.9'er.

Hvad forhindrer dig i at sætte FSB til 133 i Bios og således køre 2,533 med
533 på FSB-en... ?
Internt ganger cpuen med 4. En 400 FSB er beregnet til at køre med 100 på
FSB-en og så fremdeles...

Mhv. Martin S

Fra : Ole Jørgensen

Dato : 20-02-03 17:25

"Martin S." <real_warhawk@[removedette]hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> 533 på FSB-en... ?
> Internt ganger cpuen med 4. En 400 FSB er beregnet til at køre med 100 på

At Asus P4TE kun kører 100/400 FSB, ikke 133/533. Kan vist øges til 110, men

bliver ram/pci vel også varmere ? Cpu'en vil så komme op på 1,10 x 1.9GHz =
2.09GHz,
hvilket stadig er et stykke vej fra de 2.533GHz.

Måske det bedste er at sælge bundkort/ram og finde et 533FSB-bundkort i
stedet...

Mvh Ole

Fra : Martin S.

Dato : 20-02-03 19:01

> [...]

=
> 2.09GHz,
> hvilket stadig er et stykke vej fra de 2.533GHz.
Ja så lige på deres hjemmeside at det kun går op til 110 Mhz.

> Måske det bedste er at sælge bundkort/ram og finde et 533FSB-bundkort i
> stedet...

Med 110 Mhz, tror jeg ikke du får problemer med AGP/PCI. Men som du selv
siger, så er der jo LANGT til 2.53 Ghz.
Køb dig et Asus P4PE board. Det når du langt med. Rammene skal du nok af med
hvis de er langsommere end PC2700, men du kan vist godt stille ramsettings
seperat på det board.

Mvh. Martin S