DDR PC2700 RAM
Fra : Bart Bendtsen

Dato : 17-02-03 18:31

Hej

Jeg har endnu ikke fundet og bestilt ovenstående da jeg er meget usikker på
hvilken mærke og model jeg skal vælge af de bedste og hurtigste.

Jeg kan se at Samsung 512 MB er den hurtigste med 6,0 ns frem alle andre med
7,5 ns men jeg ved ikke om Samsung er værd at køøbe og om den holder så
længe i levetid og kvalitet?

Jeg plejer at vælge Kingston-ram med 7,5 ns men jeg vil gerne høre jeres
mening i denne tråd..

Venlig hilsen Bart Bendtsen

Fra : Kim

Dato : 17-02-03 18:39

"Bart Bendtsen" <bart@privat.dk> wrote in message
> [...]

> længe i levetid og kvalitet?
>
> Jeg plejer at vælge Kingston-ram med 7,5 ns men jeg vil gerne høre jeres

Alle pc2700 ram er 6ns, det er edbpriser.dk der ikke har styr på deres side.

Fra : Jan Vennike

Dato : 17-02-03 20:07

"Kim" <weed@buzzle.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> på

> med

> Alle pc2700 ram er 6ns, det er edbpriser.dk der ikke har styr på deres

Prøv at gå ind på www.shg.dk - der er det også "galt". Der findes PC2700 med
både 6 og 7.5 ns.

Så det er ikke kun Edbpriser.dk, der har problemer.
--
Jan

Remove the cat in the email to reach me

Fra : Kim

Dato : 17-02-03 20:53

"Jan Vennike" <janGARFIELD@vennike.dk> wrote in message
> Prøv at gå ind på www.shg.dk - der er det også "galt". Der findes PC2700
med
> både 6 og 7.5 ns.
>
> Så det er ikke kun Edbpriser.dk, der har problemer.

Jep og derfor er det altid bedst at tjekke producentens side,
så ser man at feks kingston PC2700 er 6ns og ikke 7,5.

Fra : Kim

Dato : 17-02-03 21:08

Og lige et link så man kan se at kingston PC2700 er 6ns Winbond DRAM :)

http://www.pcstats.com/articleview.cfm?articleID=1140

Fra : Jens Petersen

Dato : 17-02-03 21:58

On Mon, 17 Feb 2003 21:07:39 +0100, "Kim" <weed@buzzle.com> wrote:

>Og lige et link så man kan se at kingston PC2700 er 6ns Winbond DRAM :)
>
>http://www.pcstats.com/articleview.cfm?articleID=1140

Dem jeg lige har sat i maskinen (Kingston PC2700 512MB) er 6ns
Infineon, men det betyder sikkert mindre.

--
Jens

Isn't it strange that simple questions often have complex answers?

Fra : Kim

Dato : 18-02-03 09:27

"Jens Petersen" <jp@c.dk> wrote in message

> Dem jeg lige har sat i maskinen (Kingston PC2700 512MB) er 6ns
> Infineon, men det betyder sikkert mindre.

hehe jeg så lige at mine egen kingston også har Infineon på,
men de er ihvertfald 6ns :)

Fra : Bart Bendtsen

Dato : 18-02-03 17:29

Hej med jer alle.

Tusind tak for alle svarene.

I nævner forskellige ord omkring Kingstons PC2700-ram med Winbond, Infireon
og andet - hvad betyder disse ord?

Er der kun een type ram/produkt hos Kingston med 6 ns og ingen andet m ed
7.5 ns?

Jeg tjekker butikkerne igennem med hvilken antal ns på Kingston før jeg
køber et par 512 MB ram af dette mærke.

Jeg synes Kingston er den bedste kvalitetsmæssigt og et meget kendt mærke -
er det ikke rigtigt??

Der er jo så mange mærker/firmaer der laver ram så man let bliver forvirret
når man ser på en side med PC2700 DDR-ram hos Edbpriser.dk...

Venlig hilsen Bart

Fra : Kim

Dato : 18-02-03 18:42

"Bart Bendtsen" <bart@privat.dk> wrote in message
<Klip>
> I nævner forskellige ord omkring Kingstons PC2700-ram med Winbond,
Infireon
> og andet - hvad betyder disse ord?

Det er de ram som kingston har valg at sætte på deres ram blokke.

> Er der kun een type ram/produkt hos Kingston med 6 ns og ingen andet m ed
> 7.5 ns?

Jo der er andre med feks 7.5ns, men så er det PC2100 og ikke PC2700 ram

> [...]
> køber et par 512 MB ram af dette mærke.
>
> Jeg synes Kingston er den bedste kvalitetsmæssigt og et meget kendt

Det er et kendt mærke, og de plejer at lave gode ram :)

Fra : ODB

Dato : 19-02-03 12:14

Okay så det vil sige at den snark der har været omkring Kingston vs.
Samsung ikke har noget på sig, at Samsung skulle være bedere at OC'e ?

ODB

Fra : Kim

Dato : 19-02-03 13:42

"ODB" <ODB@fejlVibeholm.dk> wrote in message
> Okay så det vil sige at den snark der har været omkring Kingston vs.
> Samsung ikke har noget på sig, at Samsung skulle være bedere at OC'e ?

Jeg mener at det var Samsung der solgte PC2700 ram som PC2100,
og derfor var bedre at OC, jeg er dog ikke 100% sikker men meget tæt på :)