Asus A7V og Duron 1300 (.... endnu engang)
Fra : Jakob Birk Hansen

Dato : 17-02-03 18:15

Hej med jer

Ja, det er jo ikke første gang emnet har været berørt, men jeg kan ikke
finde et endeligt svar, selvom jeg har læst tilbage i gruppen. Alligevel
håber jeg at I gider bruge et øjeblik.

Mit setup er flg.:
MB Asus A7V rev.1.02 - Bios 1010A
CPU Duron 700 ..... opgraderes til Duron 1300
PSU 350W

Jeg har på http://www.a7vtroubleshooting.com/info/cpu/index.htm under "What
CPU may I use in my Mainboard?" fået opfattelsen at jeg burde kunne sætte en
Duron 1300 i og køre frejdigt videre. Men sådan går det bare ikke

Jeg har sat DSFID 1-6 (CPU Core bus frq multiplier) til 12.5x
Jeg har prøvet spændinger på 1.725 og op til 1.825 V
Jeg har sat bus hastighed til 100/33 (CPU/PCI)
.... Resultat: Skærmen tænder ikke

Hvis bushastigheden ændres til 90/30 eller 95/32 tænder skærmen, men efter
få sekunder fryser skidtet.

Jeg kører køling med en chrome orb, har dog kunne aflæse i bios, den ene
gang at jeg nåede derind under boot, at cpu temp lå omkring 70-75. Kan det
bare være utilstrækkelig kølingen?

Venlig hilsen

Jakob Hansen

Fra : Palle Skarby

Dato : 17-02-03 18:48

prøv at lade kabinet stå åben - det kan være du har en dårlig luft
gennemstrøming

Fra : Jakob Birk Hansen

Dato : 17-02-03 19:27

"Palle Skarby" <skarbyREMOVETHIS@private.dk> wrote in message
> prøv at lade kabinet stå åben - det kan være du har en dårlig luft
> gennemstrøming

Det står pivåbent

Jakob

Fra : Neergaard

Dato : 17-02-03 19:00

> [...]
en
> Duron 1300 i og køre frejdigt videre. Men sådan går det bare ikke

Du skal ifølge ASUS have A7V rev.1.05 for at kunne bruge en Duron 1300.
http://www.asus.com/support/cpusupport/cpusupport.aspx

/Neergaard

Fra : Jakob Birk Hansen

Dato : 17-02-03 19:29

> Du skal ifølge ASUS have A7V rev.1.05 for at kunne bruge en Duron 1300.
> http://www.asus.com/support/cpusupport/cpusupport.aspx

Pokkers også. Jeg købte ellers cpu efter a7vtroubleshooting.com . Nå, men
det var da et forsøg værd.

Fra : Kim Bækgaard

Dato : 24-02-03 21:27

"Jakob Birk Hansen" <jbh@genieware.spamoff.dk> wrote in message

> Pokkers også. Jeg købte ellers cpu efter a7vtroubleshooting.com . Nå, men
> det var da et forsøg værd.

Tja - her kører en 1300 MHz på en PCB rev 1.01. med BIOS 1011, så... Det
skulle kunne lade sig gøre

Fra : Mark Kristensen

Dato : 17-02-03 21:34

Som default er Bios'en sat til at standse computeren ved 70 grader, så det
er måske der dit problem ligger... Har du brugt kølepasta osv... Ellers lav
en bios update med din gamle CPU i, så kan du sandsynligvis bruge din nye
processor..

/Mark