Varme???PCU
Fra : Mogens

Dato : 14-02-03 01:11

Er det i orden at min P4 2,4 GHz på et Asus P4Pe mobo
bliver så varm. Uden at gøre noget særlig er den ca.40 grader
og Mobo er 34 grader. Ved spil er PCUen ca.55- 56 grader og
Mobo ca 36- 38 grader. Kører Win 2K. Hvor varm kan PCUen
tåle at blive??
takker for svar

Fra : Peter Sepstrup

Dato : 14-02-03 07:47

> [...]
> og Mobo er 34 grader. Ved spil er PCUen ca.55- 56 grader og
> Mobo ca 36- 38 grader. Kører Win 2K. Hvor varm kan PCUen

Jeg er ikke helt klar over hvor varm den kan tåle at blive, men der værdier
lyder ikke unormale synes jeg ik i hvert fald...

Fra : Thomas Hansen

Dato : 14-02-03 12:05

On Fri, 14 Feb 2003 01:11:25 +0100, Mogens
<kristiansen_NOSPAM_@stofanet.dk> wrote:

> [...]
> og Mobo er 34 grader. Ved spil er PCUen ca.55-56 grader og
> Mobo ca 36-38 grader. Kører Win 2K. Hvor varm kan PCUen

Hej
Det hedder cpu og ikke pcu
En p4 skal helst ikke komme over 70c. Hvis den kommer der op vil cpu'en
lukke ned for hastigheden endtil temperaturen er nede igen. Derfor skal du
jo helst holde den under 70c ellers vil du ikke få det ud af cpu'en som du
har betalt for.
Så 55c er helt fint, det er lidt i den høje ende men slet ikke kritisk.

/Thomas