Hvorfor kan ME ikke installeres på K7SEM b~
Fra : Annie & John

Dato : 14-02-03 00:20

Har lige købt ny PC med K7SEM bundkort, processor: AMD Athlon 2000+ XP, 256
MB ram, SIS 730S chipset.

Jeg kan meget vanskeligt gennemføre installationen af Windows ME fordi PC'en
fryser. Hvis det lykkes at gennemføre, fryser den lystigt under den videre
installation af software.

Efter købet - og installationsproblemerne fik jeg oplyst, at Windows ME kun
meget vanskeligt kan installeres på det bundkort, da chipset er for
avanceret til ME.

Er der nogen her i nyhedsgruppen der har viden om hvordan jeg overvinder
vanskelighederne??

Venlig hilsen
Annie

Fra : peter21

Dato : 14-02-03 13:07

On Fri, 14 Feb 2003 00:19:53 +0100, "Annie & John" <inni@tdcadsl.dk>
wrote:

> [...]

>avanceret til ME.
>
>Er der nogen her i nyhedsgruppen der har viden om hvordan jeg overvinder

Hej Arne. Ja der er en måde at overkomme problemet på. Det er ganske
simpelt at få byttet kortet til et andet, da der ikke er andet end
fejl på dette kort. Det er en skrøne at chipsettet skule være for
avanceret til ME. Det har intet på sig. Grunden er simpelt hen at ECS
har fået lavet et utroligt dårligt bundkort. Jeg kender flere der har
oplevet det samme, og de fik alle byttet deres bundkort til et andet
mærke.
M.v.h
Peter21

Fra : Annie & John

Dato : 14-02-03 22:45

Hej Peter,

Tak for dit svar. Det vil jeg huske på, hvis systemet ikke virker, når jeg
får maskinen igen fra forhandleren.

I dag har forhandleren efter hårdt arbejde nemlig fundet ud af, at det er
strømforsyningen i de kabinetter, han har fået leveret, som har en spænding,
der ikke funger med det bundkort og med processorer over 1300 MHz.

Venlig hilsen

Annie