MSI K7T-Turbo ver. 3.0 og XP1900+ Palmino ~
Fra : rofe@mailme.dk

Dato : 12-02-03 23:04

Hejsa NG

SHG.dk fatter ikke at jeg skal bruge en XP1800+ Palmino CPU, og sender mig
derfor først en XP1800+ Thoroughbred CPU, som min computer ikke bryder sig
om.
Meget ustabil!

Efter en længere konversation med dem, og efter at de har givet mig skylden
og tilmed
indikeret, at det var mig der var dum, byttede de den.

Så sendte de mig godt nok en Palmino, men en XP1900+

Jeg ved ikke rigtigt om jeg gider snakke med dem mere, og overvejer at
beholde den,
men ved ikke helt om den kan køre på mit mb.

Jeg kan ikke se hvad der skulle være forhindringen, mit bundkort
understøtter multiplier
på 12 og FSB 133MHz, det umiddelbart eneste skulle være VCore, men jeg kan
ingen
steder se hvad en XP1900+ skal bruge ? En XP1800+ bruger VCore = 1.750V
Og der er jo kun tale om 77MHz, så det skulle undre mig om ikke den liiige
kunne trække det ?

Er der nogle der har erfaringer med denne kombination ?
Evt. ved hvorfor det måske ikke skulle kunne lade sig gøre ?

Kan man evt underclocke til FSB = 128 MHz , så man rammet XP1800+ ?

Med venlig hilsen
Ronni
rofe@mailme.dk

Fra : Peter Holm

Dato : 17-02-03 21:07

> [...]
> Evt. ved hvorfor det måske ikke skulle kunne lade sig gøre ?
>
> Kan man evt underclocke til FSB = 128 MHz , så man rammet XP1800+ ?

Jeg kan kun lige finde det under MSI BIOS updates:
Only K7T Turbo2 can support Athlon XP 1800+ CPU & above

Se siden nederst:
http://www.msi.com.tw/program/support/bios/bos/spt_bos_detail.php?UID=24&NAM
E=MS-6330%20Ver5.0

Jeg skulle lige til at foreslå en byttehandel med min XP1700+ T-bred, men
eftersom den allerede kører 1680mhz og din Palomino vist er låst, så ville
det sænke mig. Sorry.

Peter