Geforce vs LX440 chipset??
Fra : [SANTA]-Cinnober

Dato : 12-02-03 22:56

Hej Ng.
Jeg har tidligere i denne gruppe fået at vide, at ældre bundkort med
AGP-port og Alladin (ALI) chipset ikke kunne køre med Geforce XXXX kort da
AGP-porten ikke leverede strøm nok.

Er det tilfældet med Intel LX440 chipset (Celeron 400 mhz Slot1.... Soltek
66F)???

Tommy Christiansen
Næst.formand i SantaClan.

[SANTA]-Cinnober
www.santaclan.dk

Fra : Peter Pan

Dato : 12-02-03 23:10

"[SANTA]-Cinnober" <cinnober@santaclan.dk> wrote in message
> [...]
> AGP-porten ikke leverede strøm nok.
>
> Er det tilfældet med Intel LX440 chipset (Celeron 400 mhz Slot1.... Soltek

For mange bundkort med Intel 440LX chipsæt er dette også et problem. 440LX
chipsættet var Intels første chipset med AGP. Og ligesom Via og Ali skulle
lære hvordan AGP laves, skulle Intel også det.

Personligt har jeg haft problemer med selv et TNT1 på et Asus P2L97 kort
(med i440LX). Det krævede en bios opgradering bare for at få det til at køre
i 2D mode.

Der findes vidst nok nogle side rundt omkring på nettet om hvordan man
modificere nogle bundkort så de kan levere mere strøm til AGP porten. Prøv
at søge på google.

Mvh
Anders