Asus P4S8X-L og Asus P4S8X SATA... Hvad er~
Fra : Bjarke Bundgaard

Dato : 10-02-03 11:30

Hejsa

Jeg står og skal vælge imellem subjekt 1 og 2. Jeg har ledt efter ' et hint'
om hvad pokker SATA er... ? Ikke engang Asus' webside vil ud med
hemmeligheden. Så jeg er faktisk helt blank... Sandsynligvis fordi jeg er en
uvidende idiot - men jeg sylter lige min ære og spørg ud i NG'en, i håb om
at en venlig (og begavet) sjæl vil kunne hjælpe mig...

På forhånd tak!

Bjarke

Fra : Klaus Jorgensen

Dato : 10-02-03 11:40

Bjarke Bundgaard wrote:

> [...]
> uvidende idiot - men jeg sylter lige min ære og spørg ud i NG'en, i håb om
> at en venlig (og begavet) sjæl vil kunne hjælpe mig...

Serial ATA - bruger seriel overførsel af data fra harddisk til bundkort
i stedet for nutidens parallel.

Tom's har lige haft en test af de nye SATA harddiske :
http://www.tomshardware.com/storage/20030204/index.html

/klaus

Fra : Bjarke Bundgaard

Dato : 10-02-03 11:46

> [...]
> i stedet for nutidens parallel.
>
> Tom's har lige haft en test af de nye SATA harddiske :

Tak! Men betyder det i praksis at ens HDD skal supporte(s af) denne
standard? Hva' nu hvis man ønsker at overfører en gl. ATA 133 som slave til
dette mobo? Eller sagt på en anden måde; vil man kunne kører både ATA og
SATA HDD på samme mobo?

Bjarke

Fra : Klaus Jorgensen

Dato : 10-02-03 11:55

Bjarke Bundgaard wrote:

> [...]
> dette mobo? Eller sagt på en anden måde; vil man kunne kører både ATA og

Jeg tror at alle nutidens bundkort med SATA også har stik til gammel ATA
(PATA). Hvis antallet af stik til SATA/PATA ikke passer med antallet
harddiske, findes der omformere mellem de to standarder.

/klaus

Fra : Bjarke Bundgaard

Dato : 10-02-03 12:00

> [...]
> (PATA). Hvis antallet af stik til SATA/PATA ikke passer med antallet
> harddiske, findes der omformere mellem de to standarder.

Super! Tak for hjælpen.

Bjarke

Fra : Martin K

Dato : 10-02-03 18:40

Bjarke Bundgaard wrote:
> Super! Tak for hjælpen.

P4S8X er dog ikke anbefalelsesværdig hvis du vil have en stabil og hurtig
maskine. Køb hellere P4PE...

--
Martin K