CPU temperatur
Fra : Thomas Jensen

Dato : 11-03-03 10:33

Fra : Vega

Dato : 11-03-03 10:41

Fra : Gismo

Dato : 11-03-03 11:15

> > Har en AMD XP 2000 CPU med en
> > Silent Twin køler. I BIOS kan jeg se at
> > temperaturen er ca. 65 grader.
> > Har jeg været for "dygtig" med pastaen
> > eller lyder dette ok?
> > (hvor kan jeg evt. læse om dette)
> > Tak,
> > Thomas

Hvis det er ved normalt brug, er det meget. Men hvis det er når din cpu
arbejder er det ok (fx spil)

Gismo

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 11-03-03 11:32

Gismo wrote:

> Hvis det er ved normalt brug, er det meget. Men hvis det er når din cpu
> arbejder er det ok (fx spil)

Jeg synes stadig det er for meget. Min XP 1700+ ligger ved full load på max
40 grader...

--
Martin L. Johansen
..:: T U X 3 D O . C O M ::.

Fra : Vega

Dato : 11-03-03 11:38

Min XP2700+ ligger ved 47-48 grader ved full load, og en 43-44 grader ved
almindelig brug.

Mvh. Vega.

Fra : Gismo

Dato : 11-03-03 12:06

"Vega" <liladomo@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Min XP2700+ ligger ved 47-48 grader ved full load, og en 43-44 grader ved
> almindelig brug.

min tb 1,4 ligger gerne på 70 C ved almindeligt brug og 60C ved full load

Gismo

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 11-03-03 12:21

Gismo wrote:

> min tb 1,4 ligger gerne på 70 C ved almindeligt brug og 60C ved full load

Det giver jo ingen mening? Er det ikke omvendt du mener?

Men hvorfor så høj en temp? Du kan jo næsten koge æg hvis du sætter en gryde
vand over...

--
Martin L. Johansen
..:: T U X 3 D O . C O M ::.

Fra : Gismo

Dato : 11-03-03 13:36

> Det giver jo ingen mening? Er det ikke omvendt du mener?
>
> Men hvorfor så høj en temp? Du kan jo næsten koge æg hvis du sætter en
gryde
> vand over...

Dels lydisoleret kabinet
Så bliver AMD's TB meget varme
Grunden til at den er lavere når jeg bruger min com er at jeg skruer op for
mine blæsere. Ingen grund til at min com larmer når jeg ikke bruger den ! =)

Så engang en der lavede spejlæg på sin cpu, var måske en ide hehe

Gismo

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 11-03-03 13:52

Gismo wrote:

> [...]
> Grunden til at den er lavere når jeg bruger min com er at jeg skruer op
> for mine blæsere. Ingen grund til at min com larmer når jeg ikke bruger

Nej det er rigtigt! Støj er fjende nummer 1. Men jeg synes alligevel det er
vildt. Mit kab. er også støjisoleret (ikke meget), og jeg har samlet 5
blæsere i kab, alle blæsere pånær CPU er på 7v. Dette støjer ikke ret meget
og alligevel er den så kølig.

Hvad har du af køling hvis jeg må spørge?

> Så engang en der lavede spejlæg på sin cpu, var måske en ide hehe

He he :)

--
Martin L. Johansen
..:: T U X 3 D O . C O M ::.

Fra : Gismo

Dato : 11-03-03 14:04

> [...]
meget
> og alligevel er den så kølig.
>
> Hvad har du af køling hvis jeg må spørge?

Pasivt på mit gf4
cpu: http://www.studiedata.dk/product.asp?product=336&page=1 sat en 9 db
power fluid blæser på i stedet for
5 x 19 db 80 mm kabinet blæsere .. køre normalt kun når jeg spiller
9 db PF i min cpu (tror den kan klare sig uden køling, men har ikke prøvet
endnu, bange for at brænde den af)
Magic fleece i mit medium Chieftec kabinet
Alle blæserne er kan jeg skrue op og ned for og de 2 i psu og cpu køre under
½ styrke normalt

Vil gerne have vand køling, men er ikke penge til det fortiden :(

Gismo

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 11-03-03 14:25

Gismo wrote:

> Vil gerne have vand køling, men er ikke penge til det fortiden :(

Nå, har du også købt billet til den båd? He he, jeg ville også gerne. Blå
lys + UV og evt. flourocerende vædske.. uha.

--
Martin L. Johansen
..:: T U X 3 D O . C O M ::.

Fra : Gismo

Dato : 11-03-03 14:38

> Nå, har du også købt billet til den båd? He he, jeg ville også gerne. Blå
> lys + UV og evt. flourocerende vædske.. uha.

Har ikke planer om at lave vindue i min com. Den skal bare stå og være
lydløs. =)

Gismo

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 11-03-03 14:41

Gismo wrote:

> Har ikke planer om at lave vindue i min com. Den skal bare stå og være
> lydløs. =)

Jeg _har_ vindue og en lydsvag PC. Vinduet er for sjovs skyld. Det lydløse
er for at jeg ikke bliver skinsyg.

Vandkøling har for mig 2 plusser: effektivt og lydsvagt + det ser godt ud.

--
Martin L. Johansen
..:: T U X 3 D O . C O M ::.

Fra : h.r

Dato : 11-03-03 15:52

hvilket program måler i temperatur med
eller passer det der står i bios

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 11-03-03 16:35

h.r wrote:

> hvilket program måler i temperatur med
> eller passer det der står i bios

Jeg måler i BIOS og den passer sikkert ikke.

--
Martin L. Johansen
..:: T U X 3 D O . C O M ::.

Fra : Gismo

Dato : 11-03-03 21:26

> Jeg måler i BIOS og den passer sikkert ikke.

bruger speedfan 4.07 Håber det passer

Gismo

Fra : michael bennati scho~

Dato : 11-03-03 18:29

> Min XP2700+ ligger ved 47-48 grader ved full load, og en 43-44 grader ved
> almindelig brug.
>
> Mvh. Vega.

Hvordan pokker ved du det??
mvh Michael

Fra : Vega

Dato : 11-03-03 21:24

Jeg kan måle det.

"michael bennati schou" <michaelschou@oncable.dkNOSPAM> skrev i en
meddelelse news:3e6e1ce5$0$226$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

Fra : David T. Metz

Dato : 14-03-03 10:45

Martin L. Johansen skriblede:

> Jeg synes stadig det er for meget. Min XP 1700+ ligger ved full load
> på max 40 grader...

Med den samme køler?

David

http://flash.to/oe-quotefix/
Fix lange links og signaturadskiller:
http://support.microsoft.com/?kbid=331923

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 14-03-03 14:56

David T. Metz wrote:

> Med den samme køler?

Nej dog ikke, men med en Silent Viking rev.1. Men mon ikke de ligger
nogenlunde lige hvad angår ydelse? Ellers må den Silent Twin jo bare
videre, hvis den ikke kan levere varen

--
Martin L. Johansen
..:: T U X 3 D O . C O M ::.

Fra : David T. Metz

Dato : 15-03-03 11:21

Martin L. Johansen skriblede:

> Nej dog ikke, men med en Silent Viking rev.1. Men mon ikke de ligger
> nogenlunde lige hvad angår ydelse? Ellers må den Silent Twin jo bare
> videre, hvis den ikke kan levere varen

Det er forskellige prioriteter. Silent Twin larmer mindre. Man skal ikke
sammenligne pærer og lysstofrør.

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 15-03-03 15:42

David T. Metz wrote:

> Det er forskellige prioriteter. Silent Twin larmer mindre. Man skal ikke
> sammenligne pærer og lysstofrør.

Hvis der var stor forskel så var jeg enig med dig, men der er altså ikke ret
stor forskel på Viking og Twin.. Så sammenligningen er helt fin, twin har
endda 2 fans hvor Viking kun har 1.

--
Martin L. Johansen
..:: T U X 3 D O . C O M ::.

Fra : CS

Dato : 11-03-03 16:46

"Thomas Jensen" <denergodnok@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Har en AMD XP 2000 CPU med en
> Silent Twin køler. I BIOS kan jeg se at
> temperaturen er ca. 65 grader.

Hmm min XP2000+ ligger omkring de 40 - 42 grader!

- CS

Fra : h.r

Dato : 11-03-03 16:55

> Har en AMD XP 2000 CPU med en
>
> Hmm min XP2000+ ligger omkring de 40 - 42 grader!
>
> - CS

jeg har målt min med speedfan
og den siger 34 grader
p4 2,4
det lyder da ikke af meget kan det passe

Fra : preben nielsen

Dato : 11-03-03 17:05

> jeg har målt min med speedfan
> og den siger 34 grader
> p4 2,4
> det lyder da ikke af meget kan det passe
> >

>-------------------------------------------------------
min køre med -20 den er vandkølet aaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhhh

Fra : Karsten Andersen

Dato : 11-03-03 19:36

Tue, 11 Mar 2003 17:05:10 +0100, skrev preben nielsen, på 12 linier, i
<3e6e0930$0$7607$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>, :

>min køre med -20 den er vandkølet aaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhhh

Det er da vidst ikke nok og have den vandkølet så
(Minus 20 grader)

Karsten
http://www.jyde.cc/
ICQ: 14948433

Fra : Karsten Andersen

Dato : 11-03-03 19:40

Tue, 11 Mar 2003 16:55:05 +0100, skrev h.r, på 17 linier, i
<b4l12g$25rk$1@jarjarbinks.mobilixnet.dk>, :

>jeg har målt min med speedfan
>og den siger 34 grader
>p4 2,4
>det lyder da ikke af meget kan det passe

Temp ?
Temp 1 ?
Temp 2 ?
Hvad er de andre så på?

Min 2.53@2.8 ligger mellem 46 og 61 grader.
Med Box køler
Lige nu 48 grader = 3000 omdr på blæser.
dog er det mindste jeg har set af omdr 2700.
3500 ved 58 grader

Karsten
http://www.jyde.cc/
ICQ: 14948433

Fra : h.r

Dato : 11-03-03 20:02

> [...]
> Med Box køler
> Lige nu 48 grader = 3000 omdr på blæser.
> dog er det mindste jeg har set af omdr 2700.
hd0 = 38 c
temp 2 30 c
temp 1 35 c

Fra : Karsten Andersen

Dato : 11-03-03 20:58

Tue, 11 Mar 2003 20:01:36 +0100, skrev h.r, på 16 linier, i
<b4lc05$2g2l$1@jarjarbinks.mobilixnet.dk>, :

Det lyder dejligt koldt

Karsten
http://www.jyde.cc/
ICQ: 14948433

Fra : h.r

Dato : 11-03-03 21:18

> Det lyder dejligt koldt

llllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllll
lllllllllllll
det er hva den siger
om det passer eller ej det ved man jo aldrig
jeg har postet den i dk.binaer