Lydkort switch
Fra : Onkel Ond

Dato : 10-03-03 10:51

Hej NG

Jeg spekulerer på om der findes en dims, som både
bordhøjttalerne og anlægget kan sluttes til samtidig,
så jeg slipper for at skulle ned bag computeren og
skifte stik, når jeg vil se DVD i stuen og ha' lyden ud
af anlægget, eller høre netradio eller lignende.
Jeg tænker på en lille boks eller noget, som begge
jackstik kan sidde i, og en omskifter, så man selv kan
vælge om lyden skal det ene eller andet sted hen.

Har ikke kunne finde noget, da jeg ikke ved hvad jeg
skal søge efter.

De venligste hilsner

/Jakob Færch-Jensen

--
"Og hvis det er OT, så giv en venlig
henvisning til rette sted, istedet for

Fra : jk

Dato : 10-03-03 11:19

On Mon, 10 Mar 2003 10:51:15 +0100, "Onkel Ond"
<jafj_usenetSNABEL_A@hotmail.PUNKTUM.com> wrote:

> [...]
>vælge om lyden skal det ene eller andet sted hen.
>
>Har ikke kunne finde noget, da jeg ikke ved hvad jeg

Jo, man kan da selv lodde det sammen af dele fra Brinck Elektronik.
Det har jeg engang gjort. Men det blev noget skrat, skrat som i værste
fald også kunne kortslutte og derved brænde noget af.

Så hvis du gør sådan, så byg det ordentligt ind i en lille plastik
box.

Ellers kan jeg anbefale et multimedia-in-front kit hvorved de lydkort
bøsninger, eller bare line-out, er permanent forbundet til et panel på
fronten af dit kabinet.
Det har også usb og tit også firewire.

Du fører simpelthen et kabel fra line-out ind i kabinettet igen i et
ledigt hul bagpå og til dette panel.

Så skal vi bare have fundet en butik der har det.

Det findes på www.edbpriser.dk under kabinet tilbehør

F.eks. Benefit front extension til 99 kr.

De har normalt 3.5 " format ligesom diskette drev.

mvh

John

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 10-03-03 11:26

Onkel Ond wrote:

> Jeg tænker på en lille boks eller noget, som begge
> jackstik kan sidde i, og en omskifter, så man selv kan
> vælge om lyden skal det ene eller andet sted hen.

Hvorfor ikke bare en jackfordeler, som deler et stik ud til 2?

> Har ikke kunne finde noget, da jeg ikke ved hvad jeg
> skal søge efter.

Koster småpenge hos den nærmeste Radio/TV.

--
Martin L. Johansen
..:: T U X 3 D O . C O M ::.

Fra : Per N

Dato : 10-03-03 11:43

On Mon, 10 Mar 2003 11:25:51 +0100, "Martin L. Johansen"
<ares@REMOVEc.dk> wrote:

>Hvorfor ikke bare en jackfordeler, som deler et stik ud til 2?

Jamen så har man jo ikke noget valg. Så får man
altid lyden begge steder og det er jo ikke sikkert
at det lige er det man har lyst til.

mvh Per

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 10-03-03 11:48

Per N wrote:

> Jamen så har man jo ikke noget valg. Så får man
> altid lyden begge steder og det er jo ikke sikkert
> at det lige er det man har lyst til.

Tja Jeg ved ikke hos dig, men her kan jeg slukke eller vælge anden
indgang på mit anlæg hvis jeg ikke vil lytte til min PC

Men dette er ikke nødvendigvis et EDB-problem, så prøv at spørge i
dk.teknik.lyd. Hvis du er heldig så er der en kyndig som hurtigt kan flikke
noget sammen til dig så du kan skifte på boksen.

--
Martin L. Johansen
..:: T U X 3 D O . C O M ::.

Fra : A M

Dato : 10-03-03 12:32

"Onkel Ond" <jafj_usenetSNABEL_A@hotmail.PUNKTUM.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> vælge om lyden skal det ene eller andet sted hen.
>
> Har ikke kunne finde noget, da jeg ikke ved hvad jeg

Hejsa Onkel.

Du kan købe en switch, der kan skifte om mellem højttalere og headset. Mon
ikke du også kan bruge den til det du skal. Den kan købes hos
http://www.hsdata.dk Kig under headset. Den er fra plantronics. Koster 199,-
+pp

MVH

A M

Fra : Jens Gregersen [9670~

Dato : 10-03-03 15:12

<snip>

> Du kan købe en switch, der kan skifte om mellem højttalere og headset. Mon
> ikke du også kan bruge den til det du skal. Den kan købes hos
> [...]

Lige nøjagtigt sådan en fulgte med til min Microsoft Sidewinder headset, og
den kan jeg absolut ikke undvære i dag!

Men sørg for at du har ordentlig kabler, for ellers vil computerhøjtalerne
brumme når du skifter til headset/anlæg eller hvad du nu kobler til på den
anden.

Mvh. Jens Gregersen

Fra : Onkel Ond

Dato : 11-03-03 19:14

A M wrote:

> [...]
>
> Du kan købe en switch, der kan skifte om mellem højttalere og
> headset. Mon ikke du også kan bruge den til det du skal. Den kan

Det lyder som om det er sagen!
1000 tak for hjælpen, fedt!

Kåde forårshilsner
/Jakob

Fra : Claus Tersgov

Dato : 11-03-03 20:02

"A M" <allmog@NOSPAMoncable.dk> skrev i en meddelelse news:3e6c778b$0$262

> Du kan købe en switch, der kan skifte om mellem højttalere og headset. Mon
> ikke du også kan bruge den til det du skal. Den kan købes hos
> [...]

Ganske vist er det et smart design, men den er da også betalt til den pris..

Claus
--
**** ** SMART Mini krydsfelt til lydkortmanden ********
** Skån dit lydkort og få masser af tilslutningsmuligheder ****

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 12-03-03 20:36

In dk.edb.hardware, A M <allmog@NOSPAMoncable.dk> says...
> http://www.hsdata.dk Kig under headset. Den er fra plantronics. Koster 199,-

Det kan laves for 40,- incl kabinet.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Onkel Ond

Dato : 13-03-03 19:38

Jesper G. Poulsen wrote:
> In dk.edb.hardware, A M <allmog@NOSPAMoncable.dk> says...
>
> Det kan laves for 40,- incl kabinet.

Af hvem? Dig?
Inkl. hvilket kabinet? En boks det hele er samlet i?

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 13-03-03 22:11

In dk.edb.hardware, Onkel Ond <jafj_usenetSNABEL_A@hotmail.PUNKTUM.com>
says...
> Af hvem? Dig?

Af alle der har holdt en loddekolbe i hånden.

> Inkl. hvilket kabinet? En boks det hele er samlet i?

Ja.