Bedste P4-bundkort?
Fra : danv

Dato : 09-03-03 23:13

Hej.
Hvilket bundkort vil I tage?
Asus P4PE: http://shg.dk/htmlfiles/infobox.asp?varenr=310348&kat=
Selve kortet koster hos shg 1339 kr.

eller

MSI MS-655 Max-FISR: http://www.shg.dk/htmlfiles/infobox.asp?varenr=310286
Selve kortet koster hos shg 1649 kr.

Hvad vil I vælge? MSI boardet er mere overlegent, men er det pengene værd?
Hvis nu det bliver MSI boardet, som understøtter PC3200, så ville det være
smart at udnytte det helt.
Derfor har jeg fået øje på (2x)512MB DDR400 fra Supreme
(http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1494847912). Vil I
kunne anbefale dem?
Og nu hvor jeg er i gang, kan jeg lige så godt spørge videre.
Hvordan kører DualDDR på P4-systemer? Jeg har hørt noget om DualDDR skulle
køre meget bedre på AMD-systemer - passer det?

Der bør tages forbehold for stavefejl og grammatiske fejl.
Mvh. danv@xhw.dk.

Fra : jk

Dato : 10-03-03 10:08

On Sun, 9 Mar 2003 23:13:17 +0100, "danv" <danv@xhw.dk> wrote:

>Hej.
>Hvilket bundkort vil I tage?
>Asus P4PE: http://shg.dk/htmlfiles/infobox.asp?varenr=310348&kat=
>Selve kortet koster hos shg 1339 kr.

Det er et godt bundkort. Det tager altså pc3200 ram uden at kny !
Pc3200 ram er lavet til 200 MHz hastighed, men kører også gerne
langsommere.
Det jeg mener er, at du kan sagtens overclocke med bundkortet og
herved udnytte pc3200 ram.

>eller
>
>MSI MS-655 Max-FISR: http://www.shg.dk/htmlfiles/infobox.asp?varenr=310286
>Selve kortet koster hos shg 1649 kr.

Det har jo et sis655 chipset, som kan dual-ddr. Savner du et review om
det ?
http://www.ocworkbench.com/2003/asus/p4sdx/p4sdx-1.htm

> [...]
>smart at udnytte det helt.
>Derfor har jeg fået øje på (2x)512MB DDR400 fra Supreme
Sepcifikationerne ser fine ud, og de er 100 kr. billigere end samsung
pc3200

>Og nu hvor jeg er i gang, kan jeg lige så godt spørge videre.
>Hvordan kører DualDDR på P4-systemer? Jeg har hørt noget om DualDDR skulle
>køre meget bedre på AMD-systemer - passer det?

Der er jo 2 chipsets til P4 der kan dual-ddr. Det er Intel Granite Bay
og sis655.
Intels Granite Bay er meget dyrt, og derfor er bundkort med det,
f.eks. asus P4G8x, meget dyre.

Om de 2 chipsets udnytter det ringere end Nforce2 til AMD kan jeg ikke
vurdere.

Det er vist rigtigt, at asus p4pe er næsten ligeså godt.

Der er ikke så meget forskel i spil:
http://www.ocworkbench.com/2003/asus/p4sdx/p4sdx-5.htm

der er et gigabyte bundkort med 845pe chipset ligesom asus p4pe.

Jeg tror nok, at fortrin i spil med dual ddr er mere markant for
Nforce2.

mvh

John

Fra : Rapper

Dato : 10-03-03 22:02

"danv" <danv@xhw.dk> wrote in message
> Hej.
> Hvilket bundkort vil I tage?
> Asus P4PE: http://shg.dk/htmlfiles/infobox.asp?varenr=310348&kat=
> Selve kortet koster hos shg 1339 kr.

Jeg har den version SHG har til 1079,-. Det er bl.a. uden firewire svjv. Det
kører helt upåklageligt med min Pentium 4 NW 2,4 @ 3,0 Ghz (med retail køler
ved std. Vcore! 45 grader ved idle! :)). Er meget tilfreds med det, bortset
fra at der ikke er stik til et I-panel på

--
Mvh Rasmus
ICQ# 54047619

Fra : danv

Dato : 11-03-03 14:55

Ok, takker for svarene.
Jeg har nu vendt blikket imod to stk. Kingston HyperX PC3000.
Da jeg ikke ved noget om RAM overclocking, kan de så komme op at køre på
PC3200? På begge bundkort?