P4CPU
Fra : Torben L. Andersen

Dato : 06-03-03 22:37

Hej !

Kan i fortælle mig, sådan nogenlunde. Hvad er den normale drifttemp på en
2GHz P4 CPU ?

Min ligger normalt omkring 38 - 42 grader. Men når jeg spiller C&C Generals,
ryger den op over 54 grader. Er det normalt ?
Jeg synes det er meget.

--
Hilsen Torben.

Fra : Brian Møller

Dato : 07-03-03 07:43

"Torben L. Andersen" <nn@nn.com> wrote in message
> Min ligger normalt omkring 38 - 42 grader. Men når jeg spiller C&C
Generals,
> ryger den op over 54 grader. Er det normalt ?
> Jeg synes det er meget.

Min CPU ligger på 55 grader; men jeg har så heller ikke andre blæsere
i min kabinet end den der sidder i min strømforsyning. Det skal så
siges at jeg kører Seti@Home, så min CPU skulle gerne have noget at
lave hele tiden.

/Brian

PS. Det er en P4 2.4Ghz 533 FSB

Fra : Torben L. Andersen

Dato : 07-03-03 08:22

> [...]
>
> Min CPU ligger på 55 grader; men jeg har så heller ikke andre blæsere
> i min kabinet end den der sidder i min strømforsyning. Det skal så

Ok, så er det åbenbart ikke unormalt.

Hilsen Torben.

Fra : Karsten Andersen

Dato : 07-03-03 09:04

Thu, 6 Mar 2003 22:37:07 +0100, skrev Torben L. Andersen, på 13
linier, i <b48f1u$cb9$1@sunsite.dk>, :

Alt mellem 30 og 60 er vidst fint.

Alt afhæning af system.
Køre selv mellem 48-55 nu.
på en 2.53

Karsten
http://www.jyde.cc/
ICQ: 14948433

Fra : Torben L. Andersen

Dato : 07-03-03 15:45

> Alt mellem 30 og 60 er vidst fint.
>
> Alt afhæning af system.
> Køre selv mellem 48-55 nu.
> på en 2.53

Hej igen.

Tak for info.

Jeg har ved at sætte en ny PSU med dualFan i min computer, nu fået en fast
temp på 34 grader.
Den sniger sig op på 42 grader, når jeg spiller Generals, men det er jo
ingenting.

Nu skal jeg så bare have gjort noget ved støjen, for den lyder efterhånden
som en støvsuger.
Men det høre vist hjemme i en anden gruppe.

Hilsen Torben.

Fra : Øistein Wind

Dato : 07-03-03 19:20

"Torben L. Andersen" <nn@nn.com> skrev i en meddelelse
> [...]
Generals,
> ryger den op over 54 grader. Er det normalt ?

Min bliver 33 ved idle og 38 ved fuld load, men jeg tror ikke rigtig på
disse målinger foretaget af BIOS, da kabi-temp er 31... Ved oc til 2,3
bliver den 34-35 idle og ca. 40 ved load.

Øistein