S: himem.sys
Fra : H Vejbæk

Dato : 02-03-03 18:47

Jeg søger en updated himem.sys ttil Win 98. jeg har en maskine med 192 Mb
ram (typisk ibm) men win 98 (nyligt installeret ) men nu melder w98 kun 32
Mb ram (jeg har engang fået den via nettet men hvor ?)der er tale om en ibm
pc server 320.

--
Med venlig hilsen / Best Regards
Henrik Vejbaek

Fra : Nikolaj

Dato : 02-03-03 19:15

Win98 understøtter ikke mere end 64MB i sig selv, den kan godt se dem, men
kan ikke udnytte mere, så du skal over og køre WinNT 4, eller et andet
workstation el. server OS før du kan få gavn af de sidste 128MB i windows

Fra : Madsen

Dato : 02-03-03 19:26

Nikolaj skrev:

> [...]
> dem, men kan ikke udnytte mere, så du skal over og køre WinNT 4,
> eller et andet workstation el. server OS før du kan få gavn af de

Vrøvl.

http://www.microsoft.com/technet/treeview/default.asp?url=/technet/prodtechnol/win98/reskit/part6/wrkc28.asp

| With this addressing model, Windows 98 allows full use of the 4 GB
| of addressable memory space for all 32-bit operating system
| components and applications. Each 32-bit application can access up
| to 2 GB of addressable memory space, enough to support the largest
| desktop application.

Der kan på visse maskiner forekomme problemer med mere end 1 GB:
<http://support.microsoft.com/?kbid=184447>

Der kan på visse maskiner forekomme problemer med mere end 512 MB:
<http://support.microsoft.com/?kbid=253912>

Madsen.

Fra : Gevaldi

Dato : 02-03-03 19:38

Nikolaj skrev:

> [...]
> dem, men kan ikke udnytte mere, så du skal over og køre WinNT 4,
> eller et andet workstation el. server OS før du kan få gavn af de

Sikke da en gang inkompetent sludder

--
/Gevaldi
Indlæg som sendes via kandu.dk besvares ikke.

Fra : Martin S.

Dato : 02-03-03 20:51

"Nikolaj" <nikolaj_dk@msn.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> kan ikke udnytte mere, så du skal over og køre WinNT 4, eller et andet
> workstation el. server OS før du kan få gavn af de sidste 128MB i

ROFL

Fra : Ukendt

Dato : 02-03-03 22:23

> [...]
> kan ikke udnytte mere, så du skal over og køre WinNT 4, eller et andet
> workstation el. server OS før du kan få gavn af de sidste 128MB i windows

Yeah right! *G*

Det hjalp jo heller ikke en hat, da jeg "i gamle dage" smed 2 x 128 MB RAM i
den maskine, jeg ellers havde 64 MB i...

Allan

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 03-03-03 21:44

In dk.edb.hardware, Nikolaj <nikolaj_dk@msn.com> says...
> Win98 understøtter ikke mere end 64MB i sig selv, den kan godt se dem, men

Og Jorden er flad...

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Madsen

Dato : 02-03-03 19:42

H Vejbæk skrev:

> [...]
> nu melder w98 kun 32 Mb ram (jeg har engang fået den via nettet men
> hvor ?)der er tale om en ibm pc server 320.

Jeg forstår umiddelbart ikke dit problem for Himem.sys har kun
indflydelse i DOS. Win98 har sin egen hukommelsesstyring, så hvis du
ikke kan se mere end 32 MB RAM i Windows så må der være noget andet
galt skulle man tro.

FUT: <news:dk.edb.system.ms-windows>. Svar til dette indlæg vil
havne i den gruppe. Se evt.: <http://usenet.dk/ord/lokal.html#fut>

Madsen.