Diverse.
Fra : Erik Jakobsen

Dato : 02-03-03 11:15

Hej.

Jeg får nu meldingen ved opstart af min WIN-XP:

NTLDR is missing.

Hvad betyder dette ?.

Så har jeg i FDB's ugeavis set tilbud på et trådløst optisk tastatur
samt optisk mus.

Mon disse kan anvendes i linux ?.

mvh, Erik

Fra : Brian Isen

Dato : 02-03-03 12:06

"Erik Jakobsen" <erik@urbakken.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> NTLDR is missing.
>
> Hvad betyder dette ?.
>
> Så har jeg i FDB's ugeavis set tilbud på et trådløst optisk tastatur

Har du skiftet HD?

/Brian

Fra : Erik Jakobsen

Dato : 02-03-03 16:17

>Har du skiftet HD?

Nej.

Fra : adegn

Dato : 02-03-03 12:45

> Jeg får nu meldingen ved opstart af min WIN-XP:
>
> NTLDR is missing.
>
> Hvad betyder dette ?.

1.: læg din win xp cd i computeren
2.: start computeren fra denne cd
3.: når der kommer en menu med nogle valgmuligheder trykker du på "r" for
reparationskonsol
4.: tryk så på det tal der står ud for den installation, du vil reparere -
normalt "1"
5.: passwordet er tomt, så du trykker på enter
6.: når der kommer en prompt taster du "chkdsk /f"
7.: når den er færdig med det taster du fixboot
8. tryk exit

nu skulle den virke

Anders

Fra : Erik Jakobsen

Dato : 02-03-03 16:17

On Sun, 2 Mar 2003 12:45:01 +0100, "adegn"
<anders274@*nospam*pop.k-net.dk> wrote:

> [...]
>5.: passwordet er tomt, så du trykker på enter
>6.: når der kommer en prompt taster du "chkdsk /f"
>7.: når den er færdig med det taster du fixboot

Tak for det Anders. Men der er ingen /f switch i min XP. Der er /P og
/R.

Fra : adegn

Dato : 02-03-03 17:31

> Tak for det Anders. Men der er ingen /f switch i min XP. Der er /P og
> /R.

Jo, det er der....

/F retter fejl på disken.

indtast det og det virker.

Anders

Fra : Erik Jakobsen

Dato : 02-03-03 17:45

On Sun, 2 Mar 2003 17:30:59 +0100, "adegn"

>Jo, det er der....
>
>/F retter fejl på disken.
>
>indtast det og det virker.

Hej Anders. Nej det virker altså ikke. chkdsk /F:
The parameter is not valid. Try /? for help.

Og her vises det, at det kune er /P og /R der er valide.

>Anders

Erik

Fra : adegn

Dato : 02-03-03 19:00

Hej Erik,

kan du give mig beskrivelsen af /R og /P ?

Anders

Fra : adegn

Dato : 02-03-03 19:11

Du har ret Erik - det er chkdsk /p

se evt. her:

http://www.techtips4u.com/kb/sw/SW00014.htm

Anders

Fra : Erik Jakobsen

Dato : 02-03-03 20:14

On Sun, 2 Mar 2003 19:11:08 +0100, "adegn"
<anders274@*nospam*pop.k-net.dk> wrote:

>Du har ret Erik - det er chkdsk /p
>
>se evt. her:
>
>http://www.techtips4u.com/kb/sw/SW00014.htm

Jeg kunne heller ikke forstå, at der skulle være forskel.

Men desværre lykkedes det hverken med /p eller /r

Men jeg må se på den nævnte side i morgen igen.

Tak for hjælp/info

>Anders

Erik

Fra : danv

Dato : 02-03-03 19:05

Find en (Win9bootdisk.
Boot op i DOS-mode.
Skriv: sys c:

Mener det virkede ved mig.
Ellers brug http://google.com, den virker helt sikkert.

Fra : adegn

Dato : 02-03-03 19:10

> Find en (Win9bootdisk.
> Boot op i DOS-mode.
> Skriv: sys c:

NEEEJ!!!
Så er der ingen chance længere for din XP!!! DON'T DO IT!!!

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 03-03-03 02:30

In dk.edb.hardware, Erik Jakobsen <erik@urbakken.dk> says...
> Jeg får nu meldingen ved opstart af min WIN-XP:
> NTLDR is missing.
> Hvad betyder dette ?.

At eksperterne i dk.edb.system.ms-windows ved mest om emnet...

> Så har jeg i FDB's ugeavis set tilbud på et trådløst optisk tastatur
> samt optisk mus.
> Mon disse kan anvendes i linux ?.

Det ved de sikkert i dk.edb.system.unix.hardware

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen