Kan en Router lukke for nogle af portene
Fra : Gunnar Grooss

Dato : 01-03-03 10:34

Hej
Vi har (på en datastue ) en Router fra TDC, den har 2 afsnit med hver 4
porte, den ene har kun forbindelsen fra modemet,
Den anden (4) går til computerne, men nu mangler vi en, kan de øvrige være
slået fra? Det kan da ikke passe at der skal våre plads til 4 fra modemet
også, men de kan ikke bruges, og TDC manden ryddede helt op efter sig, der
er ikke engang en brugsanvisning. Det er kun et lettere oplysning jeg søger,
jeg skal ud at køre for at få ekstra oplysninger.
Gunnar

Fra : Henning Sørensen

Dato : 01-03-03 10:45

"Gunnar Grooss" <a-g.g.grooss@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
søger,
> jeg skal ud at køre for at få ekstra oplysninger.

Hej !

På min (TDC's) router er der bare en enkelt port, så jeg kan ikke hjælpe med
opsætningen. Men prøv at tilgå routeren gennem din browser (fx internet
explorer).
Jeg vil tro adressen er 192.168.1.1 (standard) - skriv bare IP-nummeret som
om
det var en internet www-adresse.
Så burde du have mulighed for at sætte routeren op.

/Henning, Sydfyn.

Fra : Gunnar Grooss

Dato : 01-03-03 16:35

> [...]
> om
> det var en internet www-adresse.
> Så burde du have mulighed for at sætte routeren op.

Tak for oplysningerne, det skal prøves på mandag.
Gunnar

Fra : jk

Dato : 01-03-03 17:04

> Jeg vil tro adressen er 192.168.1.1 (standard) - skriv bare

mener du ikke 192.168.0.1 - det er min i hvert tilfælde som standard ?

--
mvh.
jk

Fra : Peter \(8464\)

Dato : 01-03-03 11:45

> Vi har (på en datastue ) en Router fra TDC, den har 2 afsnit med hver 4
> porte, den ene har kun forbindelsen fra modemet,

Det lyder som om du har en af de routere der følger med Pro@ccess (eller er
det "TDC Internet Bredbånd Proffesional" det hedder nu?).
Du vil nok få de bedste svar hvis du har adgang til at spørge i TDC's
internene nyhedsgrupper som f.eks. tele.internet.adsl. Prøv evt. også
dk.edb.netvaerk da de folk der har forstand på routere nok sidder derovre.

> [...]
> også, men de kan ikke bruges, og TDC manden ryddede helt op efter sig, der

Så vidt jeg forstår spørgsmålet, så har du 4 computere sluttet til den ene
"halvdel" af routeren, og modemet på den anden. Sådan skal det også være
Jeg tror ikke at du kan bruge nogle af de andre stik ovre ved modemet til
pc'er, da det er på "den anden side" af routeren. Løsningen er vel at købe
en swich og sætte den i et af de stik du har til pc'er, og så koble ekstra
pc'er i swichen.

--
Mvh.
Peter Bak