Borland Cpp til MS Visual Cpp
Fra : Michal

Dato : 13-03-01 16:32

Jeg har et problem, når jeg sidder og laver noget kode i skolen i borland og
tager det hjem, så vil MS visual C++ slet ikke bruge de koder jeg skrev i
skolen... som f.eks. clrscr og gotoxy slet ikke virke... hvordan kan jeg
løse dette problem?

på forhånd tak,
Michal

Fra : Søren og Rikke Mors

Dato : 13-03-01 21:17

Michal wrote:

> [...]
> skolen... som f.eks. clrscr og gotoxy slet ikke virke... hvordan kan jeg

clrscr og gotoxy er ikke standard c/c++. De er begge udvidelser til
sproget som Borland har lavet. Det lyder som noget der bruges i et
konsol program, men jeg kender ikke noget specifikt til dem.

Jeg vil gætte på at Microsoft har nogle lignende funktioner i VC, du kan
sikkert finde dem hved at rode lidt i dokumentationen.

Søren Mors

Fra : Anders Bo Rasmussen

Dato : 13-03-01 21:56

On Tue, 13 Mar 2001 21:17:11 +0100,
Søren og Rikke Mors <rsmors@privat.dk> wrote:

> [...]
>
>Jeg vil gætte på at Microsoft har nogle lignende funktioner i VC, du kan
>sikkert finde dem hved at rode lidt i dokumentationen.

En anden mulighed er at kigge på:

http://freshmeat.net/projects/terminality/

Terminality is a library that allows one to use the old Borland
Pascal/C textmode functions (like gotoxy, textcolor and friends) in
programs which will be able to run under both Linux and Win32. The
backend is open and porting to other platforms is possible.

--
Anders Bo Rasmussen mailto:fuzz01@spamfilter.dk
Frimestervej 42 1.tv http://www.image.dk/~abr

Fra : Michal

Dato : 14-03-01 14:42

Til Søren & Rikke: Så bliver jeg jo nødt til at ændre ALLE vedrørende koder
når jeg skriver hjemme, og ændre ALLE vedrørende koder tilbage igen når jeg
skriver i skolen??? Virker lidt dumt.

Til Ander: Så skal jeg altså bare include Terminality i koden i VC og så
skulle det virke?

På forhånd tak,
Michal

Fra : Anders Bo Rasmussen

Dato : 14-03-01 15:42

On Wed, 14 Mar 2001 14:42:25 +0100,
Michal <mike_w13@mail.dk> wrote:

>Til Ander: Så skal jeg altså bare include Terminality i koden i VC og så

Jeg har ikke erfaring med det, men jeg regner med at du bare skal
include headeren og sørge for at linke med biblioteket.

Fra : Michal

Dato : 14-03-01 22:36

ok tak, prøver så... :)

Fra : Michal

Dato : 14-03-01 22:54

hmm, nu kan jeg sq ik få min gzip til at virke i winblows... :( havde ellers
en som gerne skulle have virket.
nogen løsning på det?

Fra : Anders Bo Rasmussen

Dato : 15-03-01 00:14

On Wed, 14 Mar 2001 22:53:52 +0100,
Michal <mike_w13@mail.dk> wrote:

>hmm, nu kan jeg sq ik få min gzip til at virke i winblows... :( havde ellers
>en som gerne skulle have virket.
>nogen løsning på det?

Hos mig skal filen hedde .gz (eller lign) til sidst. Desuden plejer jeg
at bruge gunzip, da det er lidt lettere end at huske hvilket flag man
skal give.

Fra : Michal

Dato : 15-03-01 14:51

hvor kan dette prog findes?

Fra : Anders Bo Rasmussen

Dato : 19-03-01 16:17

On Thu, 15 Mar 2001 14:50:33 +0100,
Michal <mike_w13@mail.dk> wrote:

"Anders Bo Rasmussen" <fuzz01@spamfilter.dk> skrev i en meddelelse

>ellers

>hvor kan dette prog findes?

Hos mig ligger det i gzip-pakken.

Fra : Michal

Dato : 20-03-01 21:54

> Hos mig ligger det i gzip-pakken.

gzip pakken? jeg kører windows... der er ikke nogen gzip pakke? ...