CPU registrering.
Fra : Steen Nissen

Dato : 27-02-03 23:43

Jeg har lige skiftet bundkort og cpu.

Gammelt : MS-6380 K7266A Pro2-RU, AMD Athlon Palomino XP 1800+
Nyt : MSI KT4_Ultra2-RBFISR KT3, AMD Thoroughbred XP 2400+

Alt andet er stadig det samme, men nu kommer det mærkelige, det nye bundkort
bliver registreret godt nok,
men cpu´en står stadig til at være en AMD 1800+

Jeg køre Windows XP og har intet gjort ved harddiskene ( 2 stk Barracuda IV
80GB )

/Steen

Fra : Thomas Gulholm

Dato : 27-02-03 17:56

> Alt andet er stadig det samme, men nu kommer det mærkelige, det nye bundkort
> bliver registreret godt nok,
> men cpu´en står stadig til at være en AMD 1800+

Det er sikkert din FSB-hastighed den er gal med, som standard er den
sikkert kun 100 MHz, og da multiplyeren er låst, får du for lav
hastighed på processoren.

Mvh.
Thomas

Fra : Steen Nissen

Dato : 28-02-03 01:41

Hej Thomas !

Det var rigtigt at den stod til 100 MHz, men når jeg sætter FSB til 266 vil
den ikke starte op ?

/Steen

Fra : LNC

Dato : 27-02-03 18:48

Du mener 133 ikke sandt

Fra : Steen Nissen

Dato : 28-02-03 02:01

Hej LNC !

Du har ret, nu køre det hele perfekt.

Tak til jer alle for hurtig hjælp.

/Steen

Fra : Thomas Gulholm

Dato : 27-02-03 19:05

Steen Nissen wrote:

> Det var rigtigt at den stod til 100 MHz, men når jeg sætter FSB til 266 vil
> den ikke starte op ?

Hmm... en multiplier på 15 og FSB på 266 - så overclocker du din
processor til 3990 MHz :) Jeg går ud fra du mener 133 MHz ( = 266 på DDR
rammen).

Hvordan reagere den... er den helt død, stopper den efter x sekunder,
siger den noget, aktiveres skærmen? fortæl noget mere, så er det letter
for os andre at hjælpe.

Jeg har dog allerede to gode råd til dig:
1. skriv dit svar/kommentar *efter* det du svarer på.
2. stil uret på din PC

Det hjælper nok ikke på dit aktuelle problem, men det hjælper dig med at
få hjælp i fremtiden ;)

Mvh.
Thomas

Fra : Devast8or

Dato : 27-02-03 17:57

Steen Nissen wrote:
> [...]
> men cpu´en står stadig til at være en AMD 1800+
>
> Jeg køre Windows XP og har intet gjort ved harddiskene ( 2 stk

Har du sat FSB og multiplier rigtigt i BIOS?

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : Steen Nissen

Dato : 28-02-03 01:50

Skulle det være nødvendig ? Det køre da godt nok, bort set fra det med
processoren.

/Steen

Fra : Devast8or

Dato : 27-02-03 19:14

Steen Nissen wrote:
> Skulle det være nødvendig ? Det køre da godt nok, bort set fra det med
> processoren.
>
> /Steen

Ja, hvis du vil have den til at køre med den rigtige fart, er du nødt til at
sætte FSB og multiplier til de rigtige værdier. Men jeg kan på dine andre
posts at du har fået det til at køre. Det var godt :)

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : Martin K

Dato : 27-02-03 18:32

Steen Nissen wrote:
> Jeg har lige skiftet bundkort og cpu.
>
> Jeg køre Windows XP og har intet gjort ved harddiskene ( 2 stk
> Barracuda IV 80GB )

Husk at formatere når du har skiftet bundkort...

--
Martin K

Fra : Søren Jensen\( 9800 ~

Dato : 27-02-03 18:39

"> Husk at formatere når du har skiftet bundkort...

Kan han ikke bare køre en rep??

Søren

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 27-02-03 19:03

> Husk at formatere når du har skiftet bundkort...

Det er ikke nødvendigt i Windows XP. Desuden afhjælper det ikke
CPU-problemet særlig meget =)

--
"Sic gorgiamus allos subjectatos nunc"
Lars 'Trygleren' Winther

www.hesteskelet.dk/newsgroup

Fra : Martin K

Dato : 27-02-03 20:34

Trygleren [9000] wrote:
> Det er ikke nødvendigt i Windows XP. Desuden afhjælper det ikke
> CPU-problemet særlig meget =)

Og hvorfor er det ikke det? Man har da altid skulle formatere ved
bundkortskift! Nej, det hjælper ikke på hans FSP-problem, men det er jo også
bleve løst. Men der er da noget performance at hente ved at formatere...

--
Martin K

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 27-02-03 23:22

>Men der er da noget performance at hente ved at formatere...

Javel, og det begrunder du ud fra hvad? Noget understøttelse for den påstand
måske?
Jeg har aldrig gjort, og har aldrig mærket nogen form for forskel.

Fra : Kim Fritze Sillasen ~

Dato : 28-02-03 08:13

> Javel, og det begrunder du ud fra hvad? Noget understøttelse for den
påstand
> måske?

Det ved alle der bare har en lille smule forstand på computere. En
geninstallation fra bunden med ethvert Windows styresystem giver et spark i
performance, hvis maskinen har kørt i lang tid uden geninstallation.

> Jeg har aldrig gjort, og har aldrig mærket nogen form for forskel.

Så ved du heller ikke hvad du taler om. Det KAN mærkes.

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 28-02-03 11:57

> Det ved alle der bare har en lille smule forstand på computere.

Slap af.

>En geninstallation fra bunden med ethvert Windows styresystem giver et
spark i
> performance, hvis maskinen har kørt i lang tid uden geninstallation.

Nu handlede det om at reinstallere pga. bundkortskift og ikke pga af normal
windowstilmudring.

> Så ved du heller ikke hvad du taler om. Det KAN mærkes.

Indlæg som dine, hvor konklusionerne er grebet ud af luften, burde filtreres
fra nyhedsgruppeserverne. Ikke et sted i dit uintelligente svar, har du på
noget tidspunkt understøttet din påstand. Og ud over det, skal man jordes.
Det siger blot lidt om din indskrænkede hjernekapacitet. Undlad venligt at
svare på mine indlæg fremover. Jeg nyder ikke denne form for mudderkastning.

Fra : Thomas Gulholm

Dato : 28-02-03 08:17

> Javel, og det begrunder du ud fra hvad? Noget understøttelse for den påstand
> måske?
> Jeg har aldrig gjort, og har aldrig mærket nogen form for forskel.

Hvis du aldrig har gjort det, så er det da klart at du aldrig har mærket
forskel ;)

Nødvendigt... det er nok så meget igen, men selv under "normalt
dagligdags brug" bliver windows langsommerer med tiden - alene derfor
kan det være en fordel at formatere og reinstallere windows en gang imellem.

Når man skifter bundkort, skal der installerers nye drivere - og gamle
drivere skal slettes... den slags påvirker windows ydeevne, da win ikke
kan rydde ordentligt op (XP kan måske). Man kan selvfølgeligt selv
fjerne de unødvendige filer, indtastninger i reg.db. og andre
systemfiler selv, med det er besværligt og kræver indsigt. Derfor er det
som regel lettere og hurtigere at reformatere.

M.v.h.
Thomas

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 28-02-03 11:52

> Hvis du aldrig har gjort det, så er det da klart at du aldrig har mærket
> forskel ;)

Uheldig formulering af mig der =)

> [...]
> dagligdags brug" bliver windows langsommerer med tiden - alene derfor
> kan det være en fordel at formatere og reinstallere windows en gang

Enig.

> Når man skifter bundkort, skal der installerers nye drivere - og gamle
> drivere skal slettes... den slags påvirker windows ydeevne, da win ikke
> kan rydde ordentligt op (XP kan måske).

Det vil jeg tillade mig at svare ja til. Specielt i samarbejde med Norton
WinDoctor og System Mechanic.

>Man kan selvfølgeligt selv
> fjerne de unødvendige filer, indtastninger i reg.db. og andre
> systemfiler selv, med det er besværligt og kræver indsigt.

Nu har jeg jo så de ovennævnte programmer, så det er nu ikke mere end fem
minutters arbejde =)

>Derfor er det
> som regel lettere og hurtigere at reformatere.

Tja, kan du installere på fem minutter? Nej, jeg giver dig delvist ret. For
novicen, er det nemt, hurtigt og ganske smertefrit blot at geninstallere.
Men gider jeg bare ikke. Men jeg snyder måske lidt her. Jeg tager backup
jævnligt, og har et image af XP der lige er blevet installeret uden nogen
form for drivere lagt ind, og så et ugentligt image jeg tager løbende.

Fra : Martin S.

Dato : 27-02-03 18:51

> [...]
> men cpu´en står stadig til at være en AMD 1800+
>
> Jeg køre Windows XP og har intet gjort ved harddiskene ( 2 stk

Sæt FSB til 133... CPU-en ganger selv med 2 for at få de 266.

Fra : ct

Dato : 27-02-03 19:05

> Sæt FSB til 133... CPU-en ganger selv med 2 for at få de 266.

Ja....og stil dit ur fór f....

Fra : Steen Nissen

Dato : 27-02-03 19:45

"ct" <claus-fjern-@kjerkegaard.dk> skrev i en meddelelse

> Ja....og stil dit ur fór f....

Er hermed gjort, men som sagt et nyt bundkort, så det er gået lidt stærkt .

/Steen