Håndscannere til PC'en
Fra : René Jensen

Dato : 26-02-03 18:27

Nogen der har links til websites, hvor de sælger håndscannere? Evt.
nogen som har et par gode råd mht. til gode/dårlige erfaringer med
diverse håndscannere?

Hertil hvis nogen kan henvise til nogen form for API til håndscannere,
så vil jeg være glad for det.

--
Med venlig hilsen,
René Jensen

"Kvinder er som parkeringspladser ... alle de gode er taget og resten er
handicappede."

Fra : Lars

Dato : 26-02-03 22:17

> Hertil hvis nogen kan henvise til nogen form for API til håndscannere,
> så vil jeg være glad for det.

Hvad er API?

lars

Fra : René Jensen

Dato : 26-02-03 23:20

Lars wrote:
> Hvad er API?

API står for Application Programming Interface og benyttes til at
udvikle egne programmer med funktionalitet, som er skrevet af andre. Man
kan således sige at man køber enkelte byggeklodser fra andre software
udviklere for at bygge en bestemt funktionalitet ind i ens program.
F.eks. XAudio, som er en MP3 motor, der kan afspille MP3 musik, man skal
man XAudio API programmør ikke bekymre sig om at alt det tekniske
omkring afspilning af MP3 filer, men kan benytte sig af de objekter, der
ligger i selven API'en, der afspiller musikken for en.

Fra : Lars

Dato : 27-02-03 10:22

> [...]
> omkring afspilning af MP3 filer, men kan benytte sig af de objekter, der
> ligger i selven API'en, der afspiller musikken for en.

Som jeg ser det skal der ikke benyttes programmer til en håndscanner, men
det er måske fordi jeg tænkte på en scanner til stregkoder da jeg skrev :)

lars

Fra : René Jensen

Dato : 27-02-03 18:13

Lars wrote:
> Som jeg ser det skal der ikke benyttes programmer til en håndscanner, men
> det er måske fordi jeg tænkte på en scanner til stregkoder da jeg skrev :)

Joda, selvf. taler vi begge om en stregkode scanner, men der skal stadig
være software til at læse datafangsten og omsætte den til noget, som vi
brugere kan benytte ... f.eks. en reference til en varedatabase, som har
en varebeskrivelse, pris, antal osv.

Som jeg kan se det, så kan man få software til at læse og købe total
løsninger til at gøre dette, som mange erhvervskunder benytter, men det
jeg skal bruge en scanner til er at skrive et program, der kan
understøtte indlæsning af varer fra en scanner, uanset om vi taler om
hånd-, trådløse eller terminalscannere.

Fra : Lars

Dato : 28-02-03 12:46

> [...]
> være software til at læse datafangsten og omsætte den til noget, som vi
> brugere kan benytte ... f.eks. en reference til en varedatabase, som har

Jeg tror ikke helt jeg forstår dig, en scanner sender da bare den række af
tal(eller text) som stregkoden repræsentere til tastatur porten og evt.
afslutter med at enter? det gør den jeg har arbejdet med. Jeg har så lavet
et program som går ind i en database og finder det som tallet (varenummeret)
passer til. man kan lige så godt indtaste tallet på tastaturet men det er
bare ikke så hurtigt :).

> [...]
> jeg skal bruge en scanner til er at skrive et program, der kan
> understøtte indlæsning af varer fra en scanner, uanset om vi taler om

Jeg ved ikke om jeg forstår det rigtigt. Mener du der skal en driver til
scanneren eller hvad?

lars