IBM Thinkpad X
Fra : Anders Hougaard

Dato : 24-02-03 20:46

Hejsa,

Jeg overvejer at købe en subnotebook i IBMs X-serie. Nogen der har
erfaringer med disse computere? Er 12,1" simpelthen for lidt eller det
ideelt? Jeg skal primært bruge den til tekstbehandling, websurf, til at se
dvd-film på (køber også et ekstern usb-dvd-combo-drev) og spille en smule
ikke-grafikkrævende spil.
Den lange batterilevetid og den lille størrelse/vægt lyder perfekt, men jeg
er bange for at skærmen er for lille, når man er vant til at arbejde ved en
19", samt at systemspecifikationerne ikke er særlig fremtidssikrede, heller
ikke mht. mulighed for opgradering. Og så er den jo heller ikke billig.

Kommentarer anyone?

Mvh

Anders

Fra : H3nrik V!

Dato : 24-02-03 22:52

"Anders Hougaard" <anderx@mail1.stofanet.dk> wrote in message

> [...]
> at se dvd-film på (køber også et ekstern usb-dvd-combo-drev) og
> spille en smule ikke-grafikkrævende spil.

Personligt synes jeg min 14.1" er fin i størrelsen - min gamle (som var en
DSTN på 12") synes jeg var i underkanten - men det hjælper, hvis den kører
1024x768, hvilket min IKKE kunne - 800x600 _er_ altså for lidt...!

--
/H3nrik!

If it ain't broken - break it... Then - fix it...

Fra : No1

Dato : 25-02-03 00:21

> [...]
heller
> ikke mht. mulighed for opgradering. Og så er den jo heller ikke billig.

http://www.laptops.dk/?s=90

12500,- incl. en dvd/cdrw combo synes jeg er en ret fornuftig pris. Jeg
foretrækker personligt små laptops fremfor store tunge strømslugende desktop
erstatninger. Og om man har 30 eller 40 GB harddisk, 900 eller 1100 Mhz, er
ikke det vigtige, når batteriet på en discount laptop er tomt efter 1 time
eller ødelagt efter 6 måneder, man har får ondt i ryggen af de 3,5 kg, den
ellers larmende blæser er gået i stykker osv.... Der er ikke rigtig noget
kvalitets konkurrence i den prisklasse. En 12" skærm er OK, man skal bare
ikke under 1024x768 i opløsning. Og selvom grafikkortet ikke er et GeForce
go, har det dog ikke shared RAM. Jeg kunne faktisk godt tænke mig lige den
model til at erstatte min aldrende, trofaste Toshiba.