ALDI bærbar, er det mobil processor ?
Fra : streetteam

Dato : 24-02-03 17:49

Er der nogen som ved om det er mobil eller desktop processor ?

Mvh Per-Nille

Fra : Thomas Smedebøl

Dato : 24-02-03 18:16

> Er der nogen som ved om det er mobil eller desktop processor ?

Det ser ud til at være desktop!
http://www.aldi-essen.de/OFFER_D/OFFER_09_NB/OFF30_B.HTM

Mvh Thomas

Fra : Benny Andersen

Dato : 24-02-03 23:11

Når man køber den i Tyskland - Hvordan passer
tastaturet så til de danske forhold.

mv.h
Benny

Fra : Jesper_KA

Dato : 24-02-03 23:46

"Benny Andersen" <benny.andersen@tteliamail.dk> wrote in message
> Når man køber den i Tyskland - Hvordan passer
> tastaturet så til de danske forhold.

Ikke særligt godt da det er med tysk tastatur
men det problem løses let .. du køber den bare
i danmark hvor den leveres med dansk tastatur.

Regards

Fra : Leony

Dato : 25-02-03 09:51

"Jesper_KA" <news@nospamarning.dk> skrev i en meddelelse

> Ikke særligt godt da det er med tysk tastatur
> men det problem løses let .. du køber den bare
> i danmark hvor den leveres med dansk tastatur.

Og dansk software (ved dog ikke om de kan levere den med dansk i
Tyskland, vi får jo efterhånden en del særbehandling dernede). Jeg ville
gerne give lidt penge for at undgå Fenstern XP (det er jo kun Rocky
filmene der er federe på tysk).

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Klaus

Dato : 25-02-03 18:27

du køber den bare
> i danmark hvor den leveres med dansk tastatur.

Fra i morgen 26/2.
Klaus

Fra : per

Dato : 25-02-03 10:50

Jeg har fundet en test af den, det er en desktop, så den larmer lidt mere
end en mobil og kan kun køre på strømforsyningen i ca. 1½ time ved spil.

Så konklusionen er nok , skal du bruge der hjemme med lidt spil og regne ark
men ikke vil have en statinær er den ok, men skal man rende rundt med den
(som man ofte gør med en bærbar) så find en anden !

Den fås snart i Aldi DK.

Mvh Per

Fra : Doktoren

Dato : 25-02-03 11:17

har du et link til test ?

Dr. Koch
----------------------------------
tryk her hvis du vil se billige tilbud på mobiltelefoner osv..
www.wanna-save.com/default.asp?Bid=1&GuestID=11063794
----------------------------------

Fra : Pniels

Dato : 25-02-03 16:20

> har du et link til test ?
Jeg ved ikke om det er samme test, men der er en omtale her
http://www.golem.de/0302/24132.html, da jeg ikke er god til tysk, er der
måske nogle der vil uddybe hvad der står, udover den hvis nok kan køre i 1
time 45 min.
Hvad er normal drifttid på en notebook ??

Mvh Peder

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 25-02-03 17:06

"Pniels" <hegns@spam-image.dk> skrev:

> Jeg ved ikke om det er samme test, men der er en omtale her
> http://www.golem.de/0302/24132.html, da jeg ikke er god til tysk,
> er der måske nogle der vil uddybe hvad der står,

Der står sådan set bare beskrevet, hvad maskinen indeholder specielt
nævnes desktopprocessen og den meget korte batterilevetid.

> udover den hvis
> nok kan køre i 1 time 45 min.

Jep.

> Hvad er normal drifttid på en notebook ??

Min Acer Travelmate 223X kører ca. 4 timer.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Claes Andersen

Dato : 25-02-03 20:32

Hej,

Jeg overvejer selv lidt at kigge nærmere på Medion MD 6100, som ALDI har til
salg fra i morgen, og hvis der skal snakkes test, så er resultaterne der er
angivet her http://www.aldi-essen.de/OFFER_D/home.htm (refereret fra seneste
nummer af Computer Bild) faktisk rigtigt gode.

Og bemærk: "Bestes Gerät in der Bestenliste" er udtryk for topplacering i
deres løbende lister over hardwareprodukter som de har haft til test. Og det
er ikke så få ...

Og så skal det lige nævnes, hvorledes Computer-Bild tester bærbare:
http://www.computerbild.de/sotestet/hardware/notebook.htm

ComputerBild er normalt nogle svin når de tester bærbare. Bl.a. indgår der i
testen et fald fra bordhøjde (76cm), colatest og andet godt. Så hvis
maskinen får karakteren "Gut", kan man regne med at det vitterligt ER en god
maskine.

Det eneste der i mine øjne mangler på denne maskine er Wireless eller
Bluetooth, og så selvfølgelig lider den lidt under at Medion nok ikke topper
mange lister over bærbare som ville nævne på top-5 over velkendte mærker
osv. Meeeen jeg er nu primært løbet ind i positive anmeldelser af Medions
bærbare, så måske skulle man kaste sin Compaq i den blå og få lidt fart over
feltet ....

Og nej, jeg har ingen interesser, aktier, bekendte eller andet i klemme hos
hverken ALDI eller Computer-Bild.

Venlig hilsen

Claes

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 25-02-03 22:17

"Claes Andersen" <ca@infonaut.dk> skrev:

> Det eneste der i mine øjne mangler på denne maskine er Wireless
> eller Bluetooth,

Samt en mobil processor så den reelt kan bruges som bærbar. En batteri
levetid på 1t45m er alt for lidt.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Claes Andersen

Dato : 25-02-03 23:38

Point well taken, det punkt havde jeg jo glemt. Meeeen det er sørme gode
specifikationer trods batteritiden. Og hvis det er kritisk med
batterilevetiden, så koster det vel næppe en krig at få et ekstra batteri.
Sammenlignet med tilsvarende fra Compaq, som jeg ellers i flere år har
sværget til, så er der en svær masse penge at spare, hvis man går efter
ydelse (- batteritiden).

Læste lige en anmeldelse en ting som jeg aldrig ville have tænkt over ved MD
6100: at maskinen "kun" kører 1014*768 på en 15". Jeg har selv samme
opløsning på en 14.1" på min nuværende bærbare og det står bare såååå godt,
men det skulle efter sigende blive en smule grovere at se på med samme
opløsning på en 15".

Og dér har vi nok årsagen til at jeg bakker jeg ud. Jeg kan leve med et
skodtempo i sammenligning med MD6100, bare skærmen er lækker at arbejde med.

Og så er der jo fabrikanter der er for gode til at klemme 1400*1050 e.l. ind
på en 15" og det ville være svært rart med den ekstra plads i det daglige.

Så havde den Medion bare haft en bedre opløsning, så kunne jeg godt have
levet med at processoren ikke var mobile ... Men måske næste februar. Aldi
har nu en tradition for at lancere en bærbar omkring d. 27. Februar.

Så hvis skillingerne er i live til den tid, så kan det jo være at man kan få
en med 6 GHz mobile P6, 20" skærm, 4 TB harddisk eller andet sjovt til samme
pris;)

Claes

Fra : per

Dato : 26-02-03 08:23

Jeg kører selv 1024*768 på min stationære med 19" skærm, selvom jeg kunne
køre højere. Jeg synes det er en god opløsning (men det er måske fordi jeg
er gammel, så tingene jo værre større for at vi kan se dem

Hvis ikke jeg havde så få penge og krævede så meget af en pc, ville jeg nok
købe den. Men jeg får nu mere for pengene med en stationær og så kan der jo
blive råd til en psion ved siden af, så jeg kan være mobil osse.

Mvh Per

Fra : Claes Andersen

Dato : 26-02-03 10:01

Nu er det vel næppe 1024*768 på en 19" TFT-skærm du kører;) På en CRT-skærm
er 1024*768 faktisk en perfekt opløsning til en 19". Men på en bærbar er der
for hvert billedpunkt (pixel) en enhed, der kan tændes/slukkes og hvis man
forestillede sig ægte 1024*768 pixels på en 19" TFT, ville det utvivlsomt
blive MEGET grovkornet at se på.

Vh

Claes

Fra : per

Dato : 26-02-03 12:42

Du har ret Claes, jeg overså den del

Har lige tjekket min arbejdsbærbare, den har 14" tft skærm og kører 1024*768
på den.