Trådløst headset til PC ?
Fra : Simon Walther-Larsen

Dato : 23-02-03 23:17

Er der nogen der har et bud på et godt trådløst stereo-headset til PC?
Det er til musik.

--
Simon Walther-Larsen
Haderslev, Sdr. Jylland, Denmark

Fra : Luhmann

Dato : 24-02-03 09:00

> Er der nogen der har et bud på et godt trådløst stereo-headset til PC?
> Det er til musik.

Prøver lige igen til gruppen (fik vist sendt dig en mail, beklager)

Jeg har et par Philips HC8412 som jeg er meget glad for. Det har en
overraskende god rækkevidde uden signaltab, har en glimrende lyd i
betragtning af at de er trådløse og er behagelige at have på - man mærker
dem slet ikke, heller ikke efter flere timer. Jeg købte dem i Elgiganten,
men jeg er ikke sikker på om de har dem mere. Jeg fandt dog et link til dem
på amazon.co.uk:

http://shor.ter.dk/858230142

--
Mvh. Joachim Lykke Andersen

Fra : Simon Walther-Larsen

Dato : 24-02-03 21:46

On Mon, 24 Feb 2003 09:00:14 +0100, Luhmann wrote:

> [...]
> men jeg er ikke sikker på om de har dem mere. Jeg fandt dog et link til dem

Tak for linket. Jeg har også selv lavet lidt research, og fundet frem
til at Philips er billigst, mens Sennheiser er bedst(og noget dyrere).

Den lokale Merlin havde et sæt Philips HC???? hjemme til 649,-. Jeg
kunne dog ikke få lov at afprøve dem for at fastslå om de var gode nok
til mig. Sjovt nok havde en anden ekspedient lovet mig stik det
modsatte i telefonen.

Nå, men nu står jeg altså med valget imellem :
Philips HC????(kan ikke huske) : 649,-
Sennheiser RS 30 : 999,-
Sennheiser RS 40 : 1299,-

Spørgsmålet er blot om forskellene er så store at man vil ofre det
ekstra. Svært at vide, når man ikke må teste inden køb.

Fra : Luhmann

Dato : 24-02-03 23:41

> Tak for linket. Jeg har også selv lavet lidt research, og fundet frem
> til at Philips er billigst, mens Sennheiser er bedst(og noget dyrere).

Jeg prøvede et par Sennheiser af dem i den dyre ende og var ærligt talt ikke
imponeret. Da jeg prøvede mine Philips var jeg imidlertid solgt, men det er
ganske muligt at prisen har spillet ind i min vurdering :) Idag ville jeg
ikke bytte lige over til et sæt Sennheiser i den dyre ende. Hvis lyden er
bedre er det ihvertfald kun marginalt i forhold til den model jeg har.
Naturligvis kan jeg ikke udtale mig om andre philips modeller. Jeg håber du
finder noget du kan bruge.

--
Mvh. Joachim Lykke Andersen

Fra : Leony

Dato : 25-02-03 10:07

"Simon Walther-Larsen" <"walther[FJERNES]"@larsen.dk> skrev i en
meddelelse news:z9ieg7u73g2g.up7w5tv0peqv$.dlg@40tude.net

> Spørgsmålet er blot om forskellene er så store at man vil ofre det
> ekstra. Svært at vide, når man ikke må teste inden køb.

Nu er Merlin vel ikke de eneste som har de Philips hoveddimser.
Mon ikke du kan prøve dem et andet sted.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Simon Walther-Larsen

Dato : 27-02-03 21:50

On Tue, 25 Feb 2003 10:07:24 +0100, Leony wrote:

> Nu er Merlin vel ikke de eneste som har de Philips hoveddimser.
> Mon ikke du kan prøve dem et andet sted.

Jo da :)
Jeg købte idag et sæt Sennheiser RS 30 til 799,-
Ekspedienten så intet problem i at jeg returnerer sættet, hvis jeg
ikke er tilfreds. Der var også mulighed for at afprøve "komforten" i
butikken.
Indtil videre er jeg ikke tilfreds med volume og bas, men nu får
batteriet lige de obligatoriske 24 timers opladning, og så falder den
endelige dom.

Fra : Simon Walther-Larsen

Dato : 28-02-03 18:37

On Thu, 27 Feb 2003 21:50:29 +0100, Simon Walther-Larsen wrote:

> [...]
> Indtil videre er jeg ikke tilfreds med volume og bas, men nu får
> batteriet lige de obligatoriske 24 timers opladning, og så falder den

Jeg lægger lige låg på :
Jeg kan ikke anbefale Sennheiser RS 30, idét en 24 timers opladning
ikke forebedrede yde-evnen.
Jeg var dog så opsat på at købe et godt trådløst headset, at jeg nu
sidder med et Sennheiser RS 65. En helt anderledes positiv oplevelse.
Dette sæt kan på det varmeste anbefales, dog man får man lov til at
betale 1799,- for det.

Fra : Leony

Dato : 28-02-03 23:24

"Simon Walther-Larsen" <"walther[FJERNES]"@larsen.dk> skrev i en
meddelelse news:1q8oqk33wr9iq$.lz623ft2ulqc$.dlg@40tude.net

> Jeg kan ikke anbefale Sennheiser RS 30, idét en 24 timers opladning
> ikke forebedrede yde-evnen.

Man kan vel kun oplade et batteri til en vis grænse al opladning over
det er vel spildt og har derfor ingen indflydelse på ydeevnen.

Fra : Simon Walther-Larsen

Dato : 01-03-03 08:20

On Fri, 28 Feb 2003 23:23:59 +0100, Leony wrote:

> Man kan vel kun oplade et batteri til en vis grænse al opladning over
> det er vel spildt og har derfor ingen indflydelse på ydeevnen.

Det var heller ikke min pointe.
Headsettet manglede efter et par timers opladning tilstrækkelig
volume(dB) og bas. Jeg opladede derfor batteriet i 24 timer, som
manualen anbefaler, for at se om det ville hjælpe.

Fra : Leony

Dato : 01-03-03 13:05

"Simon Walther-Larsen" <"walther[FJERNES]"@larsen.dk> skrev i en
meddelelse news:1wjxv5rl3lepv$.l8hx1sprk87w$.dlg@40tude.net

> Det var heller ikke min pointe.
> Headsettet manglede efter et par timers opladning tilstrækkelig
> volume(dB) og bas. Jeg opladede derfor batteriet i 24 timer, som
> manualen anbefaler, for at se om det ville hjælpe.

Så er jeg med. Du nævnte bare ikke at det var anbefalet i manualen, du
kaldte det obligatorisk.