Så er det sidste forsøg.. (HP Deskjet Prin~
Fra : Flemming

Dato : 23-02-03 17:39

Problem:
Selvom jeg har 1 helt ny (farve) + en selvopfyldt sort bliver min
printer(720c) ved med at melde ingen blæk.

Jeg har prøvet at slukke og tænde den med og uden patroner i. Jeg har dækket
print over med tape, jeg har renset print banerne på patronen, og lige meget
hjælper det.
Nu har jeg desuden så fået en anden tilsvarende printer (890c) og den gør
nøjagtigt det samme. Er der nogle gode råd her på falderebet før jeg kaster
hele lortet ud af vinduet ?

Hvis ikke, så må man jo købe de billige (< 400 kr.), printere og så holde
sig langt fra selvopfyldning og køb af nye blæk patroner. (Den fu*&%!
printer har nu kostet over 700kr, i blæk og virker stadig ikke)

--
Mvh. Flemming

Fra : Leif Birkmose

Dato : 23-02-03 18:01

Hej Flemming

> [...]
dækket
> print over med tape, jeg har renset print banerne på patronen, og lige

Jeg har læst noget om en chipresetter se www.trykspar.dk
måske det kunne bruges
mvh Leif

Fra : Flemming

Dato : 23-02-03 18:05

Leif Birkmose <lbcb@c.dk> skrev i en meddelelse

> dækket
> meget
>
> Jeg har læst noget om en chipresetter se www.trykspar.dk
> måske det kunne bruges

Det ser ud som om det kun er til Epson ?

--
Mvh. Flemming

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 23-02-03 18:24

"Flemming" <spamme@trashcan.dk> skrev:

> Problem:
> Selvom jeg har 1 helt ny (farve) + en selvopfyldt sort bliver min
> printer(720c) ved med at melde ingen blæk.

Kan du ikke udskrive alligevel? Min 930C brokker sig til tider over, at
der ikke skulle være blæk, men de meddelelser bliver bare ignoreret og
printeren udskriver fint. Det er med HPs driver.

Hvis du ikke kan udskrive så kunne du evt. prøve at bruge den
indbyggede driver i Windows istedet.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Flemming

Dato : 23-02-03 18:29

Morten Bjergstrøm <nospam01@miljokemi.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ignoreret og printeren udskriver fint. Det er med HPs driver.
>
> Hvis du ikke kan udskrive så kunne du evt. prøve at bruge den

Nu køre jeg XP og HP har ikke nogle drivere dertil, så jeg kan kun bruge
XP's og den vil ikke skrive noget som helst
;-(

--
Mvh. Flemming

Fra : Klander

Dato : 23-02-03 18:39

> Problem:
> Selvom jeg har 1 helt ny (farve) + en selvopfyldt sort bliver min
> printer(720c) ved med at melde ingen blæk.

Når du genopfylder dine hp patroner viser den ingen blækstand
Sådan er det bare...

> Jeg har prøvet at slukke og tænde den med og uden patroner i. Jeg har
dækket
> print over med tape,

snip
Det var nok dumt at gøre

jeg har renset print banerne på patronen, og lige meget hjælper det.

Hvad har du renset den med ??
forhåbentlig ikke fortynder / sprit eller lign

> Hvis ikke, så må man jo købe de billige (< 400 kr.), printere og så holde
> sig langt fra selvopfyldning og køb af nye blæk patroner. (Den fu*&%!
> printer har nu kostet over 700kr, i blæk og virker stadig ikke)

Køb kompitable patroner ! Har lige købt 1 stk 38 ml farve og 1 stk 42 ml
sort
for 419 kr ved http://www.compumail.dk/
til min HP 970CXI

Kan den ikke printe ud eller siger den bare at der ikke er blæk i ???

Når du genopfylder HP patroner skal du have det rigtige værktøj, der lave
vakum i patronerne,
ellers virker de ikke..

Kurt

Fra : Flemming

Dato : 23-02-03 19:12

Klander <klander@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Når du genopfylder dine hp patroner viser den ingen blækstand
> Sådan er det bare...

Hvis det bare var blækstand, var det ok for mig. (Husk XP kan ikke se noget
som helst)

Ikke ifølge : http://www.fyldselv.dk/HPInkLevel.htm

> jeg har renset print banerne på patronen, og lige meget hjælper det.
>
> Hvad har du renset den med ??
> forhåbentlig ikke fortynder / sprit eller lign

Viskelæder + papir

> Køb kompitable patroner ! Har lige købt 1 stk 38 ml farve og 1 stk 42
> ml sort
> for 419 kr ved http://www.compumail.dk/
> til min HP 970CXI

Ja, ja, men hvem siger det hjælper ?

> Kan den ikke printe ud eller siger den bare at der ikke er blæk i ???

Ifølge symbolet på forsiden af printeren betyder det der ikke er noget blæk.
Og nej, den kan overhovedet ikke printe. (XP siger ikke noget overhoved, jo
: "Fejl. udskriver", efter ca. 5 -7 min)

> Når du genopfylder HP patroner skal du have det rigtige værktøj, der
> lave vakum i patronerne,
> ellers virker de ikke..

Det er gjort efter alle kunstens regler, og den virkede faktisk også fint i
starten.

--
Mvh. Flemming

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 24-02-03 11:09

In dk.edb.hardware, Klander <klander@pc.dk> says...
> Hvad har du renset den med ??
> forhåbentlig ikke fortynder / sprit eller lign

Den advarsel skal du nok lige uddybe nærmere...

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Ove Lauridsen

Dato : 24-02-03 11:36

Det passer ikke - jeg har genopfyldt den sorte patron flere gange, uden andet værktøj end en 3 mm dorn og en sprøjte fra Apoteket -
uden problemer, men patronen skal behandles varsomt.

--
Mvh. Ove

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 24-02-03 22:06

"Ove Lauridsen" <ove.lauridsen@mail.dk> skrev:

> Det passer ikke - jeg har genopfyldt den sorte patron flere gange,
> uden andet værktøj end en 3 mm dorn og en sprøjte fra Apoteket -
> uden problemer, men patronen skal behandles varsomt.

Der skal efter genfyldningen være "vacuum" i patronen ellers løber
blækket ud af sig selv så jo det passer i allerhøjeste grad. Dette kan
dog godt opnås ved et velplaceret stykke tape.

--
Morten http://miljokemi.dk