Ekko og rungen på lyden i XP
Fra : HA

Dato : 23-02-03 10:54

Jeg har et underligt ekko på lyden på min computer. Tale lyder som om der
bliver talt i på et tomt badeværelse, dvs. lyden er rungende med et let ekko
og ikke særlig tiltalende. Det gælder både tale og musik. Jeg kan ikke huske
at jeg tidligere har haft dette problem, og jeg kan desværre heller ikke
huske hvornår det er opstået. Problemet var der ikke da jeg kørte Windows 98
på den samme computer. Lyden er dårlig, også selvom jeg f.eks. tilslutter
hovedtelefoner direkte til lydkortet. Det er ikke et driverproblem, for jeg
har prøvet at udskifte driveren (SIS 7012). Det er heller ikke et
hardwareproblem, for jeg har prøvet at installere et soundblasterkort på
systemet, og da var probelemet også det samme.

Nogen forslag?

Min konfiguration:

Windows XP
AMD 1,3 GHZ
256 MB Ram
SiS 7012 Onboard lydkort (men har prøvet at frakoble dette og i stedet
indsætte et SB 128 PCI lydkort, uden resultat).

Fra : Thomassss

Dato : 23-02-03 12:43

"HA" <ngadresse@yahoo.dk> wrote in message

> [...]
> SiS 7012 Onboard lydkort (men har prøvet at frakoble dette og i stedet
> indsætte et SB 128 PCI lydkort, uden resultat).

Har du været en tur i biosen og forsøge at frakoble det? Hvilket bundkort er
det? Det kunne også lyde som om, at du har installeret Creative
programpakken og kommet til at indstille den til at afspille ekko, men jeg
er ikke en gang sikker på, at SB 128 understøtter realtime effektivelyde.

Fra : Leo.E

Dato : 23-02-03 15:40

"Thomassss" <fsd@asfdfdsaertretrewtretsdfasafddsfafdsasdfafdsafdsafdsafdsal.com> wrote in message news:<b3abvf$4a5$1@sunsite.dk>...
> [...]
> er ikke en gang sikker på, at SB 128 understøtter realtime effektivelyde.

Hej
Har du været i kontrolpanel-lyde?
Hilsen: Leo

Fra : andy

Dato : 23-02-03 21:49

Har du de driver der skal bruges til lydkortet? og er di instaleret?

Fra : Michael_Sørensen

Dato : 24-02-03 21:02

Hvad hedder bundkortet?
Jeg har samme problem med et ECS 333Mhz bundkort.
mvh MIC

---

Fra : HA

Dato : 25-02-03 10:43

Jeg har også et ECS bundkort. Jeg har nu frakoblet det indbyggede lydkort og
i stedet installeret et andet lydkort. Det løste problemet med ekko og
rungende lyd. Lydkortet på bundkortet var åbenbart af en for dårlig
kvalitet.

Tak for de mange gode råd!

Fra : guf4you@hotmail.com

Dato : 28-02-03 02:19

prøv at slukke din microfon /slå den fra