1U og 2U
Fra : Jimmy

Dato : 22-02-03 21:36

Hej

Er der nogen, der ved, hvor man kan købe 1U og 2U-kabinetter?

Jeg har ikke kunnet finde dem nogen steder...

mvh
Jimmy

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 22-02-03 22:56

Fx http://www.danbit.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 22-02-03 23:13

www.itbutikken.dk

Det var der hvor jeg har set de billigste....!

Asger

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 23-02-03 00:24

In article <hcR5a.94$lu4.12@news.get2net.dk>, Jimmy wrote:
> Hej
>
> Er der nogen, der ved, hvor man kan købe 1U og 2U-kabinetter?
>
> Jeg har ikke kunnet finde dem nogen steder...

Dell har nogle fremragende med indmad :)

Du skal være MEGET opmærksom på køling.

Fra : Jimmy

Dato : 23-02-03 03:18

"Povl H. Pedersen" <povlhp@povl-h-pedersens-computer.local> wrote in message

> Dell har nogle fremragende med indmad :)

Men de koster nok også derefter, da målgruppen vel må antages at være
profesionelle folk?

> Du skal være MEGET opmærksom på køling.

Også med 2U?
Der sidder jo typisk tre kabinetblæsere foruden CPU'en egen.
Mon ikke det er nok?

Den skal køre en P4 Northwood 1.5.
Jeg håber på at kunne skifte blæserne ud med Pabst og 7V, men nu må vi se.

mvh
Jimmy

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 23-02-03 07:31

In article <1dW5a.131$_o7.61@news.get2net.dk>, Jimmy wrote:

> Men de koster nok også derefter, da målgruppen vel må antages at være
> profesionelle folk?

De starter ved lige over 10k + moms. Sælges i 1U op til 1.4GHz P3
(Husk at P3 er bedre end P4 til mange formål).

> [...]
>
> Den skal køre en P4 Northwood 1.5.
> Jeg håber på at kunne skifte blæserne ud med Pabst og 7V, men nu må vi se.

Min erfaring med 1U maskiner er, at de små blæser gør at de
skal køre meget hurtigere end de store blæsere i et normalt kabinet,
og de larmer MEGET mere.

Og sådanne maskiner er som regel konstrueret rigtigt. Dvs ingen
CPU blæser, da airflow gennem kassen er optimalt. Og 1U kabinetter
kræver typisk at bundkortet er lavet til det, og har ofte et
riser card til et enkelt udvidelseskort, resten er on-board.

Ved ikke om der er plads til standard blæsere i 2U maskiner,
da jeg ikke har meget erfaring med sådanne udover en enkelt
IBM model