Compaq Armada batteriproblemer..
Fra : cazonmobile

Dato : 22-02-03 10:49

Jeg sidder med en Compaq Armada E500, der ikke vil køre på batteri.

Batteriet kan tages ud, og via den på batteriet indbyggede kapacitetsmåler.
viser den fuldt udslag (100%). Maskinen kører Win98SE, og batterimåleren her
viser 100 % opladet. Tager jeg batteriet ud, viser win98 -"ingen batteri".
Maskinen kan altså se batteriet, men ikke benyttet det!

Jeg har opgraderet biosen uden virkning. Man kan downloade en batteri
testmåler hos Compaq, der efter kort tid i testen siger: " tag netstikket ud
i 3 sekeunder" når dette gøres, slukker maskinen brat, så der ikke er tvivl
om at at der ikke er den rigtige kontakt til batteriet.

Nogen der har nogle gode forsalg til hvordan maskinen får fat i batteriet??

Carsten

Fra : SlowHand

Dato : 22-02-03 13:04

> Nogen der har nogle gode forsalg til hvordan maskinen får fat i
batteriet??

Nej, men hvis du ikke får det i gang, vil jeg gerne aftage det for dig ;)

/SlowHand

Fra : Lars Ladingkaer

Dato : 22-02-03 14:31

"cazonmobile" skrev:
> Nogen der har nogle gode forsalg til hvordan maskinen
> får fat i batteriet??

Det lyder som et defekt batteri.

Mvh, Lars

Fra : cazonmobile

Dato : 22-02-03 15:09

> Det lyder som et defekt batteri.
>
> Mvh, Lars

tjaaa. jeg syntes blot det er underligt, at indikatoren på selv batteriet
siger 100% opladet, og laptoppen ligeledes kan se batteriet...

Carsten

Fra : Lars Ladingkaer

Dato : 22-02-03 23:18

"cazonmobile" skrev:
> tjaaa. jeg syntes blot det er underligt, at indikatoren på
> selv batteriet siger 100% opladet, og laptoppen ligeledes
> kan se batteriet...

Batteriet skal virke og være i stand til at føde den bærbare uanset
operativsystem og drivere, så den tror jeg ikke på.

Har derimod oplevet flere fejl på Armada-batterier.

Jeg ville lede efter et serviceværksted hvor du lige kunne få lov at prøve
med et andet batteri før du købte et nyt.

Mvh, Lars