Støvsikring af PCer i støvede miliøer?
Fra : Claus Rubæk Jultved.

Dato : 21-02-03 14:13

Hej NG

Er der nogen der ved hvordan man kan forhindre en PC i at brænde af, selv om
den står i et støvet miliø - f.eks. i forbindelse med en svinestald /
foderfremstilling / anden støvende industri?

Er det f.eks. muligt at sætte en slags filter foran den blæser der trækker
luft ind i kabinettet - eller er der andre muligheder?

Med venlig hilsen
Claus Rubæk Jultved.

Fra : Lars Ladingkaer

Dato : 21-02-03 14:33

"Claus Rubæk Jultved." skrev:
> Er det f.eks. muligt at sætte en slags filter foran den
> blæser der trækker luft ind i kabinettet

Ja, der findes støvfiltre som f.eks. dette:
http://www.studiedata.dk/product.asp?product=61&page=1

> - eller er der andre muligheder?

Fysisk flytte PC'erne ind i mindre støvede omgivelser. Denne løsning er
bedre, men også væsentlig dyrere. Omvendt, så holder PC'erne formentlig også
længere ved drift i det forbedrede miljø.

Men sidstnævnte afhænger også af hvilke input/output PC'erne har i brug der
hvor de står nu.

Mvh, Lars

Fra : Thomas Smedebøl

Dato : 21-02-03 14:49

Du kan sikkert lave noget itx der ikke har behov for aktiv kæling.

Mvh Thomas

Fra : Peter Jensen

Dato : 21-02-03 14:57

"Thomas Smedebøl" <whisdow@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> aktiv kæling.

Æv - sikke dog et skummelt begreb
--
Peter J

Fra : Thomas Smedebøl

Dato : 21-02-03 15:18

"Peter Jensen" <spateldask@spam.my.hotmail.com> wrote in message

> "Thomas Smedebøl" <whisdow@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>
> Æv - sikke dog et skummelt begreb

LOL - og det var ikke engang tilsigtet

Mvh Thomas

Fra : complex@pc.dk

Dato : 21-02-03 17:03

1/ vend blæseren i i strømforsyningen
så den suger luft ind i psu

2/monter et støvfilter over indsuget til psu. et af dem til en
støvsuger (et af dem man selv klipper til)

3/ skift filter af og til

4/ drik en kop kaffe og nyd resultatet

Med venlig hilsen, Lars
www.complex-data.dk www.pc-doktoren.dk
kompetence koster penge - inkompetence koster MANGE penge.

Fra : Leony

Dato : 22-02-03 14:47

"Claus Rubæk Jultved." <cmj@lr.dk> skrev i en meddelelse

> Er der nogen der ved hvordan man kan forhindre en PC i at brænde af,
> selv om den står i et støvet miliø - f.eks. i forbindelse med en
> svinestald / foderfremstilling / anden støvende industri?

Tror ikke den brænder af, men det er kun et gæt.
Havde for mylig fingrene i en maskine som havde stået i et drivhus. Den
var dækket af et fint lag jord på et par millimeter og den kørte
upåklageligt. Der er selvfølgelig forskel på hvad slags støv det er,
metalspåner er nok ikke så godt.

> Er det f.eks. muligt at sætte en slags filter foran den blæser der
> trækker luft ind i kabinettet - eller er der andre muligheder?

Det kommer lidt an på mulighederne i stalden.
En nylonstrømpe er et billigt og effektivt støvfilter.
Alternativt kunne der bygges en kasse til computeren og der kunne
tilføres frisk luft fra et tilstødende lokale eller lignende.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Jultved

Dato : 25-02-03 19:19

Jeg takker for svarene - der er lidt at gå videre med.

Forøvrigt nogle flotte kabinetter du laver Leony.....

Med venlig hlsen
Claus.