anbefaling af følgende system (mb, cpu, ra~
Fra : Peter T.

Dato : 21-02-03 09:51

Jeg er på udkig efter en opgradering, og har fundet følgende komponenter
fra samme butik:

MB ASUS A7N8X SKT A NFORCE2 3xDDR AGP8X 5xPCI ATA/133 S-ATA LYD LAN FW
RAM 512 MB DDR PC2700 SAMSUNG 333MHz 184PINS
CPU ATHLON XP 2000+ (1667MHz)
CPU KØLER SOCKET A SILENT VIKING II -> XP2800+ LOW-NOISE 2200RPM 19DB

Undskyld de store bogstaver, da jeg har valgt at paste indkøbskurven
direkte fra butikkens hjemmeside. Jeg har valgt at spare på cpuen, men har
ellers valgt udfra kriteriet kvalitet fremfor kvantitet. Desuden vil jeg
starte med en enkelt 512 mb ramblok, da bundkortet supporter dualram og jeg
derved senere har mulighed for opgradering med endnu en 512 mb blok og
dermed udnytte dualram, hvis dette skulle blive aktuelt.

En anden ting:

Jeg vil genbruge 3 harddisk, mit grafikkort og et extra 2 mb grafikkort
(til dualscreen). Så vil ovenstående system kunne blive dækket af en alm.
300 watt PSU, som jeg også vil genbruge?

--
Mvh. Peter T. (ved svar; tag gebisset ud af min emailadresse!)
Korrekt citering -> <http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 21-02-03 11:39

Peter T. wrote:
> CPU KØLER SOCKET A SILENT VIKING II
> -> XP2800+ LOW-NOISE 2200RPM 19DB

Jeg ville vælge en anden køler, jeg kender godt nok
kun modellen før, men de ser ret ens ud.
Med disse kølere kan man nemt ødelægge CPUens
kerne, jeg har valgt en MIST istedet og den er jeg
yderst tilfreds med. Den virker mere professionelt
lavet og er meget nemmere at sætte på samt den
sidder bedre fast (end SV1).

> Jeg vil genbruge 3 harddisk, mit grafikkort og et extra 2
> mb grafikkort (til dualscreen). Så vil ovenstående system
> kunne blive dækket af en alm. 300 watt PSU, som jeg
> også vil genbruge?

Kommer nok an på hvilket grafikkort dit primære er,
men jeg kan ikke se nogen problemer.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund

Fjern 'removespamfilter' ved svar til email.

Fra : Peter T.

Dato : 21-02-03 12:05

Mikael Nørrelund Andersen wrote:

> Kommer nok an på hvilket grafikkort dit primære er,
> men jeg kan ikke se nogen problemer.

Ak... Det glemte jeg at nævne. Mit primære grafikkort er et ASUS G4 4200
128 mb ram. Pga. 2 fysisk forskellige monitors, kan jeg ikke nøjes med
dual-muligheden i G4-kortet alene og tager derfor det antikke 2 mb
grafikkort medover i den ny.

Men tak for reminderen samt tippet til køleren. :)

Fra : Adriel

Dato : 22-02-03 22:19

Sørg for guds skyld for at bruge to ram-moduler, ellers udnytter du ikke
bundkortet ordentligt!

Venlig hilsen
Ole Gammelgård

Fra : Peter T.

Dato : 23-02-03 08:40

Adriel wrote:

> Sørg for guds skyld for at bruge to ram-moduler, ellers udnytter du
> ikke bundkortet ordentligt!

Det har jeg så sandelig også tænkt mig at gøre med tiden, når pengepungen
er til det. :)